۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81618665
T T
۰ نفر
اختتامیه چهارمین دوره مسابقات زبان فارسی مدارس المهدی حزب الله لبنان برگزارشد

بیروت – ایرنا – مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات فراگیری زبان و ادبیات فارسی مدارس المهدی وابسته به حزب الله لبنان برگزار و از نفرات برنده با اهدای لوح و جوایزتقدیر شد.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان،عبدالله قصیر مسئول كانون اسلامی آموزش و پرورش و حسن یوسف مدیر مدارس المهدی و مدیركل موسسه اسلامی آموزش و پرورش وابسته به حزب الله شركت كردند.

جایزه برندگان نخست این مسابقات سفر به جمهوری اسلامی ایران است.

در سال تحصیلی 2008 - 2009 تعداد مدارس المهدی 12 باب بود و اكنون(2014- 2015) به 150 مدرسه افزایش یافته و در آنها زبان فارسی آموزش داده می شود.

درهمین دوره زمانی تعداد فارسی آموزان از 300 دانش آموز به 3800 دانش آموز افزایش یافته است.

اعضای گروه سرود مدارس المهدی كه دوره چهارساله فراگیری زبان و ادبیات فارسی را طی كرده اند، سرودهایی حماسی را به زبان فارسی اجرا كردند.

مدیركل موسسه اسلامی آموزش و پرورش حزب الله طی سخنانی با اشاره به تلاش مستمر و علاقه دانش آموزان مدارس المهدی برای فراگیری زبان و ادبیات فارسی از كمك های سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت به ویژه در زمینه های آموزشی و تربیت مدرسان قدردانی كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم بخشی از سخنان خود را به زبان عربی و بخشی را به زبان فارسی بیان كرد كه مورد استقبال فارسی آموزان قرار گرفت.

فتحعلی،اهتمام و علاقه لبنانی ها از جمله دانش آموزان مدارس المهدی به فراگیری زبان فارسی را حاكی از ارزش های مشترك و تاریخی بین دو ملت لبنان و ایران دانست.

وی با بیان اینكه ملت ایران نیز به زبان عربی كه زبان قرآن كریم است، علاقه زیادی دارند، گفت كه دو زبان فارسی و عربی می توانند پل ارتباطی مستحكمی را بین ملت های عرب از جمله لبنان با ملت ایران ایجاد كنند.

سفیر ایران در بیروت همچنین از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترك ملت های ایران ، لبنان و فلسطین یاد كرد و افزود: از این تریبون تاكید می كنم كه پیام جمهوری اسلامی ایران به ملت لبنان و مقاومت قهرمان آن ، پیام محبت ، دوستی و برقراری ارتباط فرهنگی ، علمی و تمدنی است.

فتحعلی افزود: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاكید كرده اند كه زبان فارسی باید زبان علم و خلاقیت باشد.

وی همچنین وجود فرماندهان و سرداران مقاومت اسلامی به ویژه سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله را نعمتی بزرگ برای لبنان و ملت آن دانست.

خاورم ** 1324