۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81618749
T T
۰ نفر
فتح خرمشهر در سايه مقاومت ملت ايران و بصيرت امام (ره) حاصل شد

مهاباد - ايرنا - فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد گفت: حماسه فراموش نشدني فتح خرمشهر در سايه وحدت سپاه و ارتش، مقاومت ملت ايران و بصيرت امام (ره) حاصل شد.

سردار دلاور رنجبرزاده روز شنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در هشت سال دفاع مقدس بويژه در عمليات بيت المقدس كه منجر به آزادسازي خرمشهر شد، ملت ايران نشان داد كه با دست خالي و تكيه بر خدا مي توان كارهاي غيرممكن را ممكن ساخت.

وي با اشاره به عمليات بيت المقدس گفت: با وجود آنكه نيروهاي عراقي فراواني در خرمشهر استقرار داشتند و عليرغم ايجاد استحكامات بسيار پيچيده، دشمن نتوانست در برابر رشادتها و جانفشاني رزمندگان اسلام مقاومت كنند.

سردار رنجبرزاده به نقش نيروهاي مردمي و اتحاد سپاه و ارتش در اين عمليات اشاره كرد و گفت: دشمن هرگز باور نمي كرد كه ملت ايران در آن شرايط، با دست خالي و بدون حمايت هيچ كشور خارجي بتواند خرمشهر را آزاد كند.

وي با اشاره به اهميت آزادسازي خرمشهر در روند جنگ تحميلي گفت: امام راحل فرمودند كه خرمشهر را خدا آزاد كرد و اين امر نشان دهنده لطف و عنايت الهي و اخلاص و ايثار رزمندگان اسلام بود كه منجر به اسارت 19 هزار نفر از نيروهاي زبده عراقي شد.

فرمانده سپاه مهاباد گفت: عمليات بيت المقدس به لحاظ نظامي از آن چنان اهميتي برخوردار بود كه عنوان برجسته ترين عمليات نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسيد.

سردار رنجبرزاده همچنين با اشاره به درايت و بصيرت امام (ره) در هدايت جنگ در دوران دفاع مقدس اضافه كرد: با درايت امام (ره) بود كه نيروهاي بسيجي با حضور گسترده در جبهه هاي جنگ اجازه پيشروي را از دشمن سلب كرده و توانستند با خلق حماسه هايي جاويدان آنها را به عقب برانند.

وي گفت: گراميداشت روزهاي افتخارآفرين فتح خرمشهر و قدرداني از رزمندگاني كه با رشادتها و جانفشاني هاي خود در نبرد با دشمن زمينه آزادي اين شهر را از چنگال رژيم بعثي عراق فراهم كردند براي همگان يك وظيفه است.

سردار رنجبرزاده يادآوري كرد: براي گراميداشت اين روز بزرگ كه امسال با ولادت امام حسين (ع) و هفته پاسدار همزمان شده است برنامه هاي متنوعي در سطح اين شهرستان تدارك ديده شده است.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

6185/6008