۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۱۸
کد خبر: 81619116
T T
۰ نفر
هنر خوشنويسي قابليت هاي فراواني براي نشان دادن خود دارد

تهران - ايرنا - رييس شوراي ارزشيابي انجمن خوشنويسان ايران در بازديد از نمايشگاه نمايشگاه خوشنويسي و نقاشي خط مهدي فلاح با عنوان 'نغمه قلم' از اساتيد انجمن خوشنويسان ايران گفت : اين نمايشگاه نمونه ايست كه نشان مي دهد هنر خوشنويسي قابليت هاي فراواني براي نشان دادن خود دارد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از فرهنگسراي نياوران، استاد غلامحسين اميرخاني دارنده دو نشان درجه يك فرهنگ و هنر، شاگرد خود فلاح را هنرمندي چند وجهي ناميد.

وي گفت : مهدي فلاح هم در زمينه خلق آثار خطاطي كلاسيك و هم در زمينه كشيدن آثاري مدرن ، مثل نقاشي خط طراوتي به هنر خوشنويسي بخشيده است، هنري كه ريشه چند هزار ساله دارد .

« آثار ايشان از سويي مي تواند براي نوگراها و تنوع طلبان الهام بخش باشد و از سويي ديگر مي تواند براي خوشنويسان كلاسيك عرصه را براي تحول پذيري و تركيب پذيري و فضا سازي خوشنويسي باز كند. در بين آثار اين نمايشگاه كارهايي را مي بينيم كه بسيار نفيس است و مي تواند حتي در موزه ها قرار گيرند.»

اميرخاني در پايان با ذكر اين نكته كه به شاگردانم افتخار مي كنم ، اظهار داشت: پنج نسل بعد از سال 1350، در انجمن خوشنويسان تربيت شده اند . هر نسلي از نسل قبلي خودش قوي تر عمل كرده است . در جشنواره هاي مختلف آثاري در بين نخبگان جوانان نسل پنجم كه در جشنواره ها حضور فعالي دارند مي بينم كه مرا مسحور مي كند.

امين الله رشيدي خواننده موسيقي كلاسيك ايراني نيز مهدي فلاح را هنرمندي ذوالابعاد توصيف كرد و افزود: آشنايي من با وي به سال هاي بسيار دوري بر مي گردد .

اين خواننده موسيقي افزود: فلاح هم خطاط بسيار خوب و ممتازي است و هم نقاش و خواننده تراز اولي است. شخصيت ايشان بسيار قابل احترام است . به نظرم هنرمند نبايد تنها در يك شاخه هنري فعال باشد و بايد همانند مهدي فلاح با ساير رشته هاي هنري نيز آشنايي داشته باشد .

مهدي اقبال آل آقا از اساتيد و مدرسان پيشكسوت انجمن خوشنويسان نيز در صحبت هايي از فلاح به عنوان يكي از اساتيد برجسته انجمن خوشنويسان ياد كرد.

وي ادامه داد : اقبال يكي از چند شاگرد استاد اميرخاني است كه خط را زيبا مي نويسند. آنچه كه ما اينجا مي بينيم آثاري است كه در خلق آن از هر نوع قلمي ريز و درشت استفاده شده است .

رشيدي تصريح كرد : فلاح همه گونه ها و سبك هاي هنري را تجربه كرده است و اين مهم نشان دهنده توانايي بالاي اين هنرمند است . بعضي از اين آثار نقاشي خط ها فوق العاده هستند. روي هم رفته نمايشگاه خوب و ايده آلي است . در گذشته هاي دور كه نمايشگاه هاي زيادي در شهرستان ها و جوامع عمومي تشكيل مي شد فلاح با هنر خودش به همه ما روحيه مي داد. من به شخصه ايشان را از اساتيد با اخلاق و با درايت و همچنين آشنا به هنر مي دانم.

نمايشگاه خوشنويسي ونقاشي خط مدرن مهدي فلاح با عنوان ' نغمه قلم ' كه يكم خرداد ماه آغاز شده تا 7 خرداد داير است علاقمندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي توانند همه روزه از ساعت 10 الي 20 و روزهاي تعطيل 14 الي 20 به گالري شماره يك فرهنگسراي نياوران مراجعه نمايند.

فراهنگ **7537**1601**
۰ نفر