۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81622139
T T
۰ نفر
استقبال گرم از غرفه ایران در نمایشگاه اكسپو میلان

رم - ایرنا - غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی اكسپو میلان در شمال ایتالیا مورد استقبال گرم بازدید كنندگان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت 23 روز از گشایش نمایشگاه بین المللی اكسپو 2015 میلان در شمال ایتالیا، غرفه جمهوری اسلامی ایران كه به همت كارشناسان كشورمان در فضایی حدود دو هزار متر مربع در دو طبقه طراحی و ساخته شده است، همچنان مورد استقبال بازدید كنندگان كنجكاوی قرار دارد كه جذب شكل پیچیده و منحصر به فردی كه معرف سفره سنتی ایرانی، آیینه كاری و فضای سبز و آرامش دهنده ای كه نماد باغ های كشاورزی است، قرار دارد.

بازدیدكنندگان از بدو ورود به غرفه ایران با فضایی سبز كه نماد باغ های كشاورزی در كشورمان است، آشنا می شوند و در طول مسیر خود از تنوع هفت اقلیم گذشته و با برخی از صنایع دستی و محصولات غذایی كشورمان آشنا می شوند و مانیتورهای بزرگ منحنی شكل نیز به معرفی توانمندی های كشورمان می پردازند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در بخش جنوب شرقی نمایشگاه اكسپو و در فضایی به مساحت تقریبی دو هزار مترمربع و روبروی پاویون كشورهای سوئیس، ایالات متحده آمریكا و آلمان و در مجاورت پاویون شیلی قرار گرفته است.

غرفه ایران به شكل سفره ای طراحی شده است كه ریشه در باور ایرانی پیرامون میهمانی الهی و گستردگی نعمات سفره خداوندی دارد.

گروهی از بازدیدكنندگان كه برای نخستین بار وارد غرفه ایران شده و شناختی از كشورمان نداشتند در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا ضمن شگفت انگیز خواندن این تجربه اظهار داشتند : با توجه به محیط سبز، اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی و تلفیق رنگ ها و فرم ها، این غرفه بسیار آرامش بخش است و دوست داریم بار دیگر به آن بازگردیم.

گروهی دیگر كه مشغول صرف غذا و نوشیدنی های ایرانی در طبقه زیرین و در محل رستوران این غرفه بودند، گفتند: غذای خوش طعم ایرانی حاكی از سنت و فرهنگ این كشور باستانی است و امیدواریم بتوانیم بزودی به این كشور سفر كنیم.

بازدید كننده دیگری گفت: در غرفه ایران تمام آنچه متناسب با موضوع اكسپوی میلان بود را مشاهده كردم و از محیط آن لذت بردم و یقینا به این كشور سفر خواهم كرد.

این در حالی كه خانم سیلویا كه به تازگی به ایران سفر كرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غرفه ایران بسیار جذاب ، زیبا و مدرن است اما در معرفی كشوری باستانی با فرهنگ غنی مانند ایران، می توانست بهتر عمل كند. وی افزود: برای مثال كسی كه تاكنون به ایران سفر نكرده باشد، با بازدید از این پاویون نمی تواند كاملا با سنت و فرهنگ غنی ایران آشنا شوند و وارد محیطی مدرن می شود كه در عین زیبایی كمی دور از فرهنگ این كشور است.

بازدید كننده دیگری نیز از نبود فرش های ایرانی ابراز شگفتی كرد.

توزیع پرچمك های ایران از جمله اقدامات جالبی بود كه با استقبال گرم و گسترده بازدیدكننگان مواجه شد و در گوشه و كنار این نمایشگاه كودكان و جوانانی مشاهده می شدند كه با در دست داشتن پرچم ایران، سایرین را تشویق به بازدید از غرفه ایران می كردند.

در این نمایشگاه نوآوری ها و توانمندی های بیش از 140 كشور جهان در زمینه تعذیه، انرژی و محیط زیست به نمایش گذاشته شده است و به مدت 6 ماه تا روز 11 آبان ماه ادامه دارد. روز اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا، حكیم، فیلسوف و پزشك نامدار كشورمان به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

هدف ایران از شركت در اكسپو عرضه توانمندی ها و معرفی فرهنگ، رسوم، آداب و سنت های خود به جهانیان است تا آنان بتوانند از نزدیك با صنایع دستی، محصولات غذایی ایرانی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی و فرهنگی ایران آشنا شوند.

در این نمایشگاه، هر كشور بنا به فرهنگ و رسوم خود راه حل هایی برای احترام به چالش های بزرگ مربوط به تغذیه را عرضه می كند .

اكسپو یك رویداد فرهنگی تجاری است كه هر پنج سال در یكی از كشورهای جهان برگزار می شود. پیش بینی می شود كه بیش از 20 میلیون نفر از این نمایشگاه با مساحتی بالغ بر یك میلیون متر مربع بازدید كنند.

روزانه ده ها هزار نفر از ایتالیا و سراسر جهان از نمایشگاه اكسپو بازدید می كنند. برای بازدید از غرفه كشورهایی نظیر ایتالیا، امارات متحده عربی، كویت، ژاپن، چین، برزیل، قزاقستان و آذربایجان باید از 30 تا 50 دقیقه در صف ورود، انتظار كشید.

نمایشگاه بین المللی اكسپو 2015 میلان از روز 11 اردیبهشت ماه در مراسمی با حضور نمایندگان 145 كشور جهان از جمله محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به طور رسمی گشایش یافت.

اروپام*1*461**1572