۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81623029
T T
۰ نفر

عاملان سرقت مسلحانه در كرمان دستگیر شدند

۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81623029
عاملان سرقت مسلحانه در كرمان دستگیر شدند

كرمان – ایرنا- رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: عاملان سرقت مسلحانه از یك پمپ بنزین در كرمان كه در دی ماه سال گذشته با مجروح كردن كارگران پمپ بنزین اقدام به سرقت كرده بودند، در چند روز اخیر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ یدالله حسن پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این سرقت كه حوالی شب و با استفاده از یك دستگاه خودروی سواری سمند مسروقه انجام شد، سارقان نهایت تدبیر را برای پیشگیری از شناسایی خود داشته اند و كوچكترین اثری از خود در صحنه بر جای نگذاشته بودند.

وی افزود: با توان علمی و فنی كارشناسان پلیس آگاهی، این سارقان در چهار روزگذشته دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان تصریح كرد: از این افراد اسلحه ای كه در صحنه به كار گرفته شده بود، كشف شد و در حال حاضر این افراد با قرار بازداشت موقت در حال تحمل كیفر در زندان هستند.



*** 60درصد سرقت خودروها مربوط به پراید است

سرهنگ حسن پور با بیان اینكه 60 درصد سرقت های خودرویی مربوط به پراید است گفت: با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از وسایل پیشگیری كننده از جمله قفل و زنجیر می توان از بروز بسیاری از سرقت ها پیشگیری كرد.

وی با اشاره به دستگیری یك باند سرقت خودروی پراید در كرمان گفت: مدتها باندی در خصوص سرقت پراید اقدام می كرد كه با پیگیری های انجام شده و كنترل سارقان سابقه دار در زندان، اعضای باند 9 نفره سرقت پراید دستگیر شدند كه تاكنون به 10 فقره سرقت اعتراف كرده اند.

وی اظهاركرد: تمامی خودروهای سرقت شده از سوی اعضای این باند كشف شده و به مالباختگان تحویل داده شده اند.

وی عنوان كرد: در یك هفته گذشته طرح 'مبارزه باسرقت وسایل نقلیه ' در كرمان اجرایی شد كه با اجرای این طرح، 33 دستگاه موتورسیكلت و 9 دستگاه خودروی سواری سرقتی كشف و تحویل مالباختگان شده است.

حسن پور گفت: در سال جاری در مركز استان كرمان شاهد كاهش 25 درصدی وقوع سرقت خودرو و كاهش 13 درصدی سرقت وسایل داخل خودرو بوده ایم.



*** دستگیری قاتل معتاد به شیشه

سرهنگ حسن پور در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: یك قاتل معتاد به شیشه كه ضمن قتل یك فرد، جسد وی را در تونلی واقع در یكی از جاده های كرمان رها كرده و خودروی وی را سرقت كرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این فرد با استفاده از ظرفیت مانیتورینگ سطح شهر شناسایی شد و پس از دو ماه تحت نظر بودن، در نهایت دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد در ابتدا منكر قتل بوده كه پس از مواجه با دلایل و مدارك پلیس اعتراف كرد و انگیزه خود از این اقدام را عوارض ناشی از مصرف شیشه و سرقت خودرو به انگیزه تهیه مواد مخدر اعلام كرد.



*** دستگیری قاتل كارگر شهرداری و قتل خیابان ابوذر

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: قاتل چهارراه ابوذر كه پس از ارتكاب قتل، متواری شده بود، در یكی از مناطق حاشیه ای شهر كرمان دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد پس از ارتكاب قتل به تهران و سپس به استان های شمالی كشور متواری شده بود كه حدود یك ماه قبل در یكی از بخش های حاشیه شهر كرمان شناسایی و با اخذ دستور قضایی و تعقیب و مراقبت دستگیر شد.

وی اظهار كرد: قاتل مسلحی هم كه سال گذشته اقدام به قتل یك كارگر شهرداری در چهارراه فیروزه كرده بود نیز دستگیر شد.

وی ادامه داد: قتل این فرد 25 شهریور سال 92 رخ داد كه در 24 اردیبهشت ماه امسال كشف شده است.



*** سارق فرش های دستباف مساجد دستگیر شد

سرهنگ حسن پور گفت: سارقی كه با همدستی یك زن در زمان نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد حضور می یافتند و بعد از اتمام نماز، اقدام به سرقت فرش های دستباف می كردند، دستگیر شدند.

وی افزود: این سارقان به گونه ای فعالیت داشته اند كه برخی از فروشندگان فرش دستباف كرمان وی را به عنوان تاجر فرش می شناخته اند.

وی بیان كرد: این افراد در حدود شش ماه فعالیت خود از هشت مسجد 40 قطعه فرش را ربوده بودند.



*** سارقان و جاعلان حرفه ای در كرمان دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: سال گذشته پرونده هایی با عنوان خرید از مغازه های كرمان با چك های جعلی مطرح شد كه پس از بررسی های پلیسی مشخص شد این اقدام از سوی یك فرد سابقه دار در زمینه جعل انجام می شود.

وی اظهار كرد: این سارق با كارت شناسایی، حكم كارگزینی و فیش حقوقی جعلی كارمندان دولت، اعتماد صاحبان مغازه هارا جلب می كرده است كه پس از دستگیری این باند، مقادیر زیادی اسناد هویتی جعلی از آنها كشف شد.

وی خاطرنشان كرد: اعضای این باند با استفاده از سیستم های پیشرفته اقدام به جعل اسكناس نیز می كرده اند و در زمینه سرقت خودرو و وسایل داخل خودرو نیز فعالیت داشته اند.

وی افزود: پنج نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و با قرار بازداشت موقت در زندان حضور دارند.

وی با اشاره به اینكه تحقیقات این پرونده ادامه دارد، گفت: برآورد اموال سرقتی و كلاهبرداری های این افراد میلیارد ها ریال است.



*** كاهش وقوع سرقت و افزایش كشف جرایم در كرمان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت از خردادماه سال گذشته شاهد كاهش وقوع جرایم این حوزه هستیم.

وی افزود: با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، نیروی انتظامی با تمام توان و امكانات در صحنه حضور یافت و در این زمینه حدود سه درصد كاهش وقوع سرقت ها را نسبت به سال قبل از آن داشته ایم.

وی خاطرنشان كرد: در حوزه كشف سرقت ها نیز با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، شاهد بیش از هشت درصد افزایش كشف بوده ایم.

وی ادامه داد: با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت حدود 20 درصد سرقت های مغازه، 13 درصد سرقت خودرو، 11 درصد سرقت موتور سیكلت، 12 درصد سرقت داخل خودرو، حدود پنج درصد كیف قاپی و دو درصد سایر سرقت ها كاهش داشته است.



***گام های موثر آگاهی در كشف علمی جرم

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان كرمان گفت: این پلیس با بهره گیری از توان علمی و فنی كارشناسان خود گام های مفیدی را در حوزه كشف علمی جرم برداشته است.

سرهنگ حسن پور، گفت: كشف بر مبنای اقدامات علمی، فنی و اطلاعاتی از رویكردهای پلیس آگاهی است.

وی بیان كرد: پیشگیری در تمامی حوزه ها به ویژه در حوزه امنیت اهمیت ویژه ای دارد و این امر جز با آگاهی بخشی به جامعه حاصل نمی شود و اصحاب رسانه در حوزه آگاهی بخشی به جامعه نقش مهمی را بر عهده دارند.

7440/1860