۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81626200
T T
۰ نفر

شمار قربانیان گرمای هوا در هند به 1500 نفر رسید

۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵
کد خبر: 81626200

دهلی نو- ایرنا - منابع بیمارستانی هند اعلام كردند: شمار قربانیان گرمای بی سابقه هوا در این كشور از یك هفته گذشته تاكنون به یك هزار و 500 نفر رسیده است.

براساس این گزارش، تنها در ایالت اندراپرادش از یك هفته گذشته تاكنون یك هزار و 20نفر جان باخته اند كه این تعداد دو برابر كل قربانیان گرما در سال گذشته است.

در ایالت تلانگانا نیز 340 براثر گرما جان خود را از دست دادند كه این تعداد در سال گذشته 31 نفر بوده است.

دمای هوا در دهلی نو به بالای 45 درجه سانتی گراد رسیده و افزایش مصرف برق به دلیل استفاده از دستگاه های سرد كننده هوا موجب قطع برق در برخی از نقاط پایتخت شده است.

سازمان هواشناسی هند دمای هوا در دو ایالت جنوبی نامبرده را بیش از 47درجه سانتی گراد و در دهلی نو حدود 45 درجه سانتی گراد اعلام كرده است.

مقامات محلی ایالت آندراپرادش از ارسال كمك های فوری برای تامین آب آشامیدنی و همچنین ارایه خدمات پزشكی فوری به افرادی كه دچار گرمازدگی شده اند، خبر دادند.

كمبود آب شرب مهمترین عامل افزایش تلفات در مناطق گرمازده اعلام شده است.

در الله آباد در جنوب هند نیز بسیاری از افراد براثر كم آبی و گرمای شدید هوا جان باخته اند.

گزارش ها حاكیست: تعدادی از شهرهای كوچك و روستاها در جنوب هند به علت گرمای شدید هوا، از سكنه خالی شده است.

ادامه موج گرما كه از یك هفته پیش در ایالت های جنوبی هند آغاز شده، زندگی مردم را مختل كرده و باعث شده است بسیاری از ساكنان با ترك محل زندگی خود به سوی مناطق معتدل تر حركت كنند.

دمای بالای 45 درجه سانتی گراد دهلی نو و بسیاری از شهرهای این كشور در مناطق گرمسیری آن را به حالت نیمه تعطیل درآورده است. این امر موجب شده برخی صاحبان مشاغل و مراكز تجاری ساعت كار خود را كاهش دهند و تنها در ساعاتی كه گرمای هوا كمتر است، فعالیت كنند.

'نهرو پلیس' مركز تجاری فروش محصولات كامپیوتری و نرم افزاری كه یكی از شلوغ ترین مراكز تجاری دهلی نو به شمار می آید، در هفته جاری به طور بی سابقه ای با كاهش مشتری مواجه بود.

فروشندگان نوشیدنی های خنك و توزیع كنندگان آب های معدنی از معدود مشاغلی هستند كه در گرمای هوای هند، تجارتشان رونق پیدا كرده و مشتریان و متقاضیان فراوانی دارند.

این روزها استخرهای دهلی نو در كنار كسادی مراكز تجاری ، بر رونق شان افزوده شده است و بسیاری برای فرار از گرما به استخرها پناه آورده اند.

تعدادی از مردم پایتخت كه از توان مالی بیشتری برخوردارند، شهر را به سوی مناطق شمالی و كوهستانی ترك كرده اند.

سازمان هواشناسی هند پیش بینی كرد، از امروز پنجشنبه با بارش باران در برخی از مناطق این كشور از شدت گرمای هوا كاسته شود.

آساق*1600 **1561**1392