۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81626908
T T
۰ نفر
اميد، وفاي به عهد و مقاومت نشانه هاي منتظران واقعي امام زمان (عج) است

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: اميد و خوش بيني به آينده،‌ وفاي به عهد و پايداري در مسير به همراه روحيه شهادت طلبي، مبارزه و مقاومت نشانه هاي منتظران واقعي امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اروميه با تبريك سالروز ميلاد حضرت ولي عصر (عج) به مسلمانان و مومنان افزود: منتظران واقعي ظهور آن حضرت بايد وظايف خود را در راستاي تعجيل در فرج به انجام برسانند و در مقابل فشارها و تحريم هاي دشمنان بايستند.

وي اضافه كرد: منتظر واقعي نبايد گوشه نشيني اختيار كند بلكه بايد با ظلم و جور مبارزه كرده و در مقابل دشمنان روحيه مقاومت داشته باشد.

وي با قرائت بخش هايي از دعاي عهد اظهار كرد: در اين دعا، شهادت طلبي در ركاب حضرت ولي عصر (عج) از خصوصيات منتظران بيان شده كه مومنان و منتظران صبح هر روز آن را قرائت مي كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ظهور حضرت مهدي (عج) را يكي از موارد اتفاق نظر در بين مذاهب مختلف اسلامي عنوان كرد و ادامه داد: طبق روايات، آن حضرت زمين را پر از عدل و داد مي كند و بساط ظلم و جور را از زمين خواهد كند.

حضرت امام زمان (عج) در روز نيمه شعبان سال 255 هجري قمري در شهر سامرا ديده به جهان گشود.

امسال يك هزار و 181 مين سالروز ميلاد آن حضرت است.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي در بخش ديگري با اشاره به فرارسيدن سالروز رحلت امام خميني (ره) گفت: بر همه ما وظيفه است كه ياد و خاطره امام راحل را زنده نگهداريم.

وي با انتقاد از تلاش برخي افراد در خصوص حذف كردن انديشه امام راحل در كشور افزود: يكي از راههاي زنده نگهداشتن ياد امام خميني (ره) حضور در آيين هاي سالروز رحلت بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران است و مسوولان و مردم بايد اين امر را براي خود وظيفه بدانند.

امام خميني (ره) در روز چهاردهم خرداد سال 1368 در تهران رحلت كردند.

امسال بيست و ششمين سالروز رحلت امام راحل است.

وي وجود رهبر معظم انقلاب پس از فوت امام راحل را نعمت بزرگ خداوند براي مردم ايران عنوان كرد و ادامه داد: دوست و دشمن بر اين عقيده هستند كه وجود رهبر معظم انقلاب مهمترين عامل در حفظ مملكت اسلامي است.

امام جمعه اروميه با تبريك سالروز ميلاد حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان به مردم به ويژه جوانان اضافه كرد: جواني بهترين فصل زندگي براي عبادت و اطاعت از دستورات خداوند است كه نبايد اين فرصت را از دست داد.

حضرت علي اكبر (ع) در روز 11 شعبان سال 36 هجري قمري در مدينه به دنيا آمدند.

در تقويم جمهوري اسلامي ايران، روز ولادت آن حضرت به نام روز جوان نامگذاري شده است.

آيين نماز جمعه اين هفته اروميه با حضور پرشور مردم نمازگزار در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر اقامه شد.

8137/2093 /1596
۰ نفر