۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81626929
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبيل : مقام معظم رهبري به هيات مذاكره كننده هسته اي وثوق كامل دارند

اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت : مقام معظم رهبري به هيات مذاكره كننده هسته اي وثوق كامل دارند و آنها نيز به عنوان فرزندان حضرت امام و انقلاب و مقلدين مقام معظم رهبري با درايت تمام از حقوق حقه ملت دفاع مي كنند.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: هيات مذاكره كننده بايد مورد حمايت باشند و از طرفي آنها نيز وظيفه دارند با شفاف سازي كامل همه ملت را با خود همراه سازند.

وي با اشاره به نقطه اصلي اختلاف در تنظيم توافق هسته اي كه مطالبه بازرسي بي حد و مرز و مصاحبه از دانشمندان هسته اي است، بيان كرد: اينگونه بازرسي ها، هيبت ما را در چشم دشمن از بين برده و اسرار نظامي ما را كه به منزله ناموس كشور است در اختيار دشمن قرار مي دهد و آنها را براي حمله جري و براي انجام تحريم هاي شكننده و فلج كننده، بيشتر قادر مي كند.

آيت الله عاملي با بيان اينكه لزوم مصاحبه بيگانگان با دانشمندان هسته اي داراي اين پيام است كه ' شما نبايد سهمي از دانش استراتژيك داشته باشيد' و گفت: اين بزرگترين اهانت به ملت ماست.

وي افزود: آنها ليستي از دانشمندان هسته اي را ارايه داده و خواستار مصاحبه با آنها شده اند، ملت ما مي پرسد كه آنها چگونه به جزئيات دانشمندان هسته اي ما دست پيدا كرده اند؟ و آيا اين جز از طريق خيانت آژانس هسته اي نيست و آيا اين را نمي رساند كه بازرسان آژانس جاسوسان حرفه اي سيا و موساد و سرويسهاي جاسوسي اروپا هستند؟ در آن صورت ملت حق دارد سؤال كند كه آژانس چگونه در اين توافق هسته اي، حَكَم قرار داده شده است؟

او ايجاد وثوق كامل به 1 + 5 توسط ايران را حق كاملا طبيعي آنها دانست و افزود: ايجاد وثوق لزوما با حاكم كردن آنها بر اسرار استراتژيك كشور نيست.

امام جمعه اردبيل همچنين به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: نيروهاي اطلاعاتي كشور، قلعه عظيم امنيتي براي كشور و ملت هستند و بدون اينكه اعلان و تبليغ نمايند، خطرهاي بسيار بزرگ امنيتي را كه هركدام ممكن است كل كشور را در مخاطره جدي قرار دهد، خنثي و دفع مي كنند.

وي ادامه داد: ترفندهاي امنيتي عليه ايران اسلامي، بسيار وسيع و پيچيده است و در اين باب، دشمن، سرمايه گذاري هاي هنگفتي انجام داده تا كشور با بحرانهاي غيرقابل مهار در عرصه هاي مختلف مواجه شود كه اين توطئه ها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) كشف و خنثي شده و علاوه بر آن با نفوذ و ضربه به كانونهاي توطئه، كشور اسلامي را در نا امن ترين نقطه جهان در امنيت كامل قرار داده اند.

خطيب جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها از اهانت صورت گرفته در جمهوري آذربايجان نسبت به شاه اسماعيل صفوي، انتقاد كرد و اظهار داشت: منقوش كردن شيشه هاي مشروب با نقش شاه اسماعيل صفوي، اهانت به ايران و مخصوصا اردبيل است.ك/2

6130/6016/6097
۰ نفر