۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۹
کد خبر: 81630227
T T
۰ نفر
آموزش 70 ناجی غریق برای استقرار در شناگاه های آستارا

آستارا ـ ایرنا ـ رییس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان آستارا گفت: در آستانه فصل تابستان70 ناجی غریق به منظور استقرار در شناگاه های آستارا آموزش دیدند.

حسین انزابی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 85 نفر مرد در كلاس های آموزشی نجات غریق به مدت پنج روز حضور یافتند.

وی با اشاره به اینكه این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی ارائه شد ، افزود: در این مدت پنج مدرس برجسته فدراسیون نجات غریق با حضور در اداره ورزش و جوانان و نیز طرح سالمسازی سفیر امید آستارا به ارائه آموزش های تئوری و عملی پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی برای افراد بالای 18 سال ادامه داد: از مجموع 85 نفر ، 70 نفر به عنوان ناجی انتخاب شدند كه در طرح های سالمسازی و نقاط خطرآفرین از ظرفیت های این ناجیان غریق استفاده می شود.

انزابی با بیان اینكه از مجموع 70 نفر 25 نفر برای دریافت كارت درجه دو نجات غریق به فدراسیون مربوطه معرفی می شوند ، گفت: دوره آموزشی برای بانوان نیز هفته آتی در بندر آستارا برگزار می شود.

وی پیش بینی كرد در تابستان امسال حدود 80 نفر اعم از مرد و زن در دو طرح سالمسازی سفیر امید ، لوندویل و همچنین 26 نقطه خطرآفرین مستقر شوند.

وی گفت: قول های مساعدی از سوی مسوولان برای در اختیار قرار دادن قایق موتوری ،جت اسكی و لباس های مخصوص نجات غریق داده شده است كه امید داریم تا آغار فصل تابستان عملی شود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی آستارا در ادامه گفت: در تابستان سال گذشته حضور به موقع و تاثیرگذار ناجیان غریق در طرح های سالمسازی و نقاط حادثه خیز آستارا باعث جلوگیری از هر گونه غریق شد.

انزابی افزود: در تابستان 93 با استقرار 43 ناجی در سه طرح سالمسازی ، 152 نفر از هم وطنان از مرگ حتمی نجات یافتند.

شهرستان آستارا دارای سه طرح سالمسازی دریا یكی به نام طرح آق در هفت كیلومتری شهر آستارا و در روستای سیبلی ، دیگری طرح سالمسازی لوندویل و دیگری سفیر امید در ساحل خود شهر آستارا است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در مرز با جمهوری آذربایجان و در مسیر جاده ای شمالغرب كشور یكی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.ك/3

7105 / 1905/ 6158