۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵
کد خبر: 81630303
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام (ره) براساس عرفان ومعنويت تشكيل شد

يزد - ايرنا - نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي گفت: انقلاب اسلامي ايران بر اساس عرفان و معنويت بود و باوجود همه توطئه ها اين انقلاب در سرتاسر دنيا گسترش يافته است.

به گزارش ايرنا، محمدصالح جوكار يكشنبه شب در جمع اهالي مردم محله كوچه بيوك يزد، افزود: امروز در اكثر كشورهاي جهان بيداري اسلامي به وجود آمده و ثمره اين انقلاب در كشورهاي مظلوم بروز كرده است.

وي ادامه داد: تمام توطئه هايي كه در منطقه ما انجام مي شود در سايه مديريت آمريكا است و بخشي از آن به آل سعود و بخش ديگر نيز به گروه هاي تكفيري واگذا شده و امروز حكومت آل سعود مظهر و نماد اسلام آمريكايي است.

رييس مجمع نمايندگان استان يزد اظهار كرد: در حال حاضر بخشي از كشورهاي خاورميانه محل پرورش داعش شده است و مسلمانان و كشوراي اسلامي بايد همبستگي خود را حفظ كرده و از تفرقه دوري كنند.

جوكار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفته جوان گفت: جوانان ما شعار و تعريف نمي خواهند و بايد عمل شود و همين جوانان بودند كه در هشت سال دفاع مقدس آن ارزش هاي انقلابي و اسلامي را خلق كردند.

وي افزود: امروز جوانان ما در عرصه هاي مختلف علمي موفق به تجربيات و پيشرفت هايي شدند و در بحث فناوري هاي علمي و بويژه هسته اي شاهد پيشرفت هاي زيادي هستيم.

وي ادامه داد: كوچه بيوك از محلات قديمي يزد و همواره مردم متدين اين منطقه زبانزد و در انقلاب و بويژه دفاع مقدس سرآمد بودند كه متاسفانه در اين محله سالن ورزشي وجود ندارد كه باعث تاسف است و تا هنگامي كه فضاي ورزشي فراهم نشود جوانان به سمت فضاهاي كاذب هدايت مي شوند و بايد سعي كنيم فضاهاي ورزشي و فرهنگي را بويژه در محلات قديمي شهر برپا كنيم.

جوكار در پاسخ به سوالي در رابطه با اينكه هزينه انشعاب فاضلاب از مردم گرفته شده اما نسبت به ايجاد انشعاب اقدام نشده گفت: مشكل فاضلاب دغدغه بيشتر مناطق يزد است و آبفا ، پولي را بابت انشعاب فاضلاب گرفته اما نسبت به احداث تاسيسات اقدام نكرده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر كمتر از 35 درصد شهر يزد شبكه فاضلاب دارد و نامه نگاري ها يي با وزير داشتيم و اگر راهكارهاي مطرح شده اجرا شود بخشي از مشكلات حل خواهد شد و حق مردم است ، اكنون كه حق انشعاب از آنها گرفته شده فاضلاب هم وصل شود.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد نحوه قطع سوخت و يارانه ها گفت: در يارانه ها بايد با تدبير عمل شود و قانون همه چيز را مشخص كرده ودر مورد گران كردن سوخت نيز دولت پيشنهاد خود را به مجلس داد و نمايندگان مجلس تصويب كردند و نحوه اجرا به عهده دولت گذاشته شده است.

در پايان اين نشست حميد علمدار و جلال امرالهي به عنوان نمايندگان مردم محله كوچه بيوك جهت پيگيري مصوبات اين نشست انتخاب شدند و تعدادي از اهالي درخواست هاي خود را از جمله احداث ورزشگاه، احداث پارك و فضاي سبز، احداث پاركينگ درون محله اي، تكميل نمودن لوله كشي فاضلاب، تكميل پل بلوار 22 بهمن به طرف گلزار شهدا، احداث پارك مخصوص بانوان، حصاركشي خانه هاي مخروبي قديمي و با غ هاي بلاتكليف مطرح كردند.

7537/8068