۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۴
کد خبر: 81635223
T T
۰ نفر
تصادف رانندگی در گیلان هشت نفر را مصدوم و راهی بیمارستان كرد

رشت - ایرنا - رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی گیلان گفت : بر اثر برخورد خودروی پژو و پراید در این استان هشت نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند .

جمشید محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : این حادثه ترافیكی روز گذشته در سنگاچین بندرانزلی اتفاق افتاد كه بر اثر آن هشت نفر از سرنشینان خودروها مصدوم شدند .

وی اظهار كرد : بلافاصله بعد از اعلام این حادثه ترافیكی به اورژانس 115 گیلان ، چهار دستگاه آمبولانس به محل اعزام و مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اعزام شدند .

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی گیلان با تاكید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی از رانندگان خواست تا با سرعت مطمئن برانند .

وی از هم استانی ها و مسافران خواست تا در صورت بروز حوادث ترافیكی با 115 تماس گرفته و از خدمات رایگان مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی گیلان بهره مند شوند .

شامگاه دوشنبه گذشته نیز بر اثر واژگونی خودروی پراید در منطقه دیناچال پره سر از توابع رضوانشهر شش نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند .

115گیلان طی دو ماه گذشته ، 12 هزار و 82 ماموریت انجام داده كه از این تعداد ، هشت هزار و 955 مورد مربوط به غیر تصادفی و بقیه ماموریت های تصادفی را شامل می شود .

از مجموع ماموریت ها ، شش هزار و 890 نفر در مراكز بهداشتی درمانی استان بستری شدند .

طی این مدت 115 گیلان ، به 31 حادثه ویژه نیز امدادرسانی كرد .

امدادرسانی در تصادفات بالای پنج مصدوم ، خودكشی ، مسمومیت با گاز CO و غرق شدگی از حادثه های ویژه به شمار می روند .

اورژانس 115 گیلان دارای بیش از400 نیرو ، 80 دستگاه آمبولانس و یك دستگاه اتوبوس آمبولانس است . ك/3

7286/6070