۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81638149
T T
۰ نفر
برگزاری چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سعیدی درقم

قم - ایرنا - مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی، اولین شهید مجتهد نهضت حضرت امام خمینی(ره) در قم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید جواد هاشمی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار داشت: این آیین با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه موقت قم، فرزند بزرگوار شهید آیت الله سعیدی، نمایندگان بیوت مراجع، علما و فضلا و مسوولان استان 20 خردادماه سالجاری ساعت 18.30 دقیقه عصر بر سر مزار آن شهید گرانقدر در آرامستان وادی السلام ترتیب خواهد یافت.

شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی در سال 1308 متولد شد، وی در مشهد و قم تحصیلات حوزوی را طی كرد و از اساتید ایشان حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی مدتی را در كویت به تبلیغ پرداخت و سال 41 با آغاز نهضت امام خمینی(ره) عازم قم شد و مبارزات علیه رژیم را آغاز كرد؛ رژیم پهلوی وی را ممنوع المنبر كرد، اما شهید آیت الله سعیدی از تبلیغ دست برنداشت و به روستاهای اطراف تهران می رفت و تبلیغ را انجام می داد، وی یكبار در سال 45 به دنبال سخنرانی علیه اسراییل 61 روز دستگیر شد.

رژیم كه فعالیتهای آیت الله سعیدی را در بیداری مردم می دید، وی را دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل و تحت وحشیانه ترین شكنجه ها قرار داد و سرانجام نیز این مجتهد مبارز را در 20 خردادماه سال 1349 در همان زندان به شهادت رساند. ك/1

/2085/ 1175/