۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81638226
T T
۰ نفر

نمايش فصل شيدايي از ماه رمضان در پايتخت

۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81638226
نمايش فصل شيدايي از ماه رمضان در پايتخت

تهران - ايرنا - فصل شيدايي كه نمايشي از تركيب نور، صدا، تصوير، جاذبه‌هاي صحنه و دكور و جلوه‌هاي ويژه ميداني است، شب‌هاي ماه مبارك رمضان در تهران اجرا مي‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا، عليرضا كوهفر، مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي (مهنا) در اين باره گفت: اين نمايش كه با 30 روز پيش‌توليد، كار خود را از نخستين شب ماه مبارك رمضان آغاز مي‌كند، با 140 نفر از بازيگران، عوامل اجرا و دست‌اندركاران فني و هنري روي صحنه مي‌رود.

وي افزود: عوامل و سرگروه‌هاي اين نمايتش از بهترين‌هاي سينما، تئاتر و تلويزيون انتخاب شده‌اند؛ به نحوي كه طراحان و مجريان توليد، نور، صدا، لباس و صحنه آن علاوه بر نمايش مشابه «ستاره صبح» در آثار شاخص سينماي ايران، مانند سريال يوسف پيامبر (ع) و فيلم سينمايي «رستاخيز» نيز حضور داشته‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومي نمايش فصل شيدايي وي ادامه داد: اين نمايش از هبوط حضرت آدم (ع) آغاز مي‌شود و با ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج) خاتمه مي‌يابد كه در اين بين، وقايع فراواني از جمله رخدادهاي صدر اسلام، واقعه كربلا، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و ... نيز گنجانده شده است.

به گفته كوهفر، نمايش بزرگ و ميداني فصل شيدايي در تمام شب‌هاي ماه مبارك رمضان، ميزبان عموم كساني است كه امكان ديدن اين نمايش را خواهند داشت. بنابراين هر يك از شهروندان تهراني يا كساني كه مي‌توانند در شب‌هاي ماه رمضان به شمال شرق تهران بيايند، در يك نوبت خواهند توانست در محل اجراي نمايش حضور يابند.

مدير مركز هنرهاي نمايشي انقلاب اسلامي (مهنا) با تأكيد بر اين كه حمايت از فصل شيدايي موجب شد تا ديدن اين نمايش براي علاقه‌مندان رايگان باشد، طريقه دريافت بليت آن را ارسال شماره ملي هر شخص به سامانه پيامكي اين مركز و ثبت‌نام در اين سامانه اعلام كرد.

كوهفر خاطرنشان كرد: دعوت از چهره‌ها و شخصيت‌هاي هنري و مسئولان فرهنگي از سوي كميته مدعوين نمايش دنبال مي‌شود و اين مركز در شب‌هاي ماه مبارك رمضان، علاوه بر ميزباني از شهروندان گرانقدر، ميزبان آنان نيز هست.

«فصل شيدايي» با طراحي و كارگرداني سعيد اسماعيلي و روايت رسالت بوذري، مجري نام‌آشناي تلويزيون در تمام شب‌هاي ماه مبارك رمضان، به استثناي شب‌هاي قدر در محل اجراي پروژه واقع در كيلومتر 2 جاده لشگرك به نمايش در مي‌آيد. اين برنامه از اذان مغرب به صرف افطار آغاز خواهد شد.

اين نمايش، پيش از اين در بوشهر، شهركرد، جزيره ابوموسي، يزد، خرم‌آباد و اهواز اجرا شده است كه تنها در يزد، ركورد يك شب تماشاگران به بيش از 14 هزار نفر بالغ شده است. اين نمايش، اربعين سال گذشته نيز در حوالي شهر مقدس كربلا و در مسير حرم نوراني سيدالشهدا (ع) به اجرا در آمده است.

فراهنگ**9246**1569