۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81639227
T T
۰ نفر

یزد- ایرنا-رییس سازمان جهاد كشاورزی یزد گفت: حوادث طبیعی در سال زراعی جاری بیش از 277 میلیارد و 600 میلیون تومان خسارت به بخش‏‏های مختلف كشاورزی این استان وارد كرد.

سید جمال سجادی پور روز سه شنبه در بازدید از طرحهای كشاورزی ابركوه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: این میزان خسارت در بخش زراعت، باغبانی و آب و خاك، دام و منابع طبیعی می باشد.

وی افزود: از این میزان خسارت 240میلیارد تومان آن مربوط به سرمازدگی و یخبدان اسفند ماه سال گذشته است كه بر اثر آن به درختان سیاه ریشه و بخصوص بادام ، پسته ، زردآلو ، انار و گندم و جو خسارت وارد شده است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان ادامه داد: بیشترین خسارت وارده دربخش كشاورزی مربوط به شهرستان خاتم است كه میزان آن 117میلیارد تومان برآورد شده است.

سجادی پوراضافه كرد:شهرستان ابركوه با 39میلیارد تومان و تفت با 35 میلیارد تومان خسارت وارده براثر سرمازدگی درمراحل بعدی هستند و كمترین خسارت كه میزان هفت میلیارد تومان است مربوط به اردكان است.

این مسوول بابیان اینكه هم اكنون 125هزار هكتار از اراضی استان به كشت محصولات مختلف زراعی و باغی اختصاص دارد تصریح كرد: كشاورزان از این میزان یك میلیون و 570 هزار تن محصول تولید می كنند.

وی خاطرنشان كرد:بیش از 97هزارنفر بهره بردار در استان یزد دربخش های مختلف كشاورزی فعالیت دارند.

رییس سازمان جهادكشاورزی استان یزد تاكید كرد: استان یزد در تولید محصولات گلخانه‎‎ای، بلدرچین، روناس و گوشت مرغ رتبه اول كشور، در تولید پسته و زعفران رتبه دوم و انار رتبه چهارم را كشور را داراست.3

7539/ 6197