۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81639838
T T
۰ نفر

يك تبعه افغان در سواحل مازندران غرق شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81639838
يك تبعه افغان در سواحل مازندران غرق شد

ساري - ايرنا - يك تبعه افغان به نام عزيز جعفري در سواحل درياي خزر و در محدوده شهرستان نور استان مازندران غرق شد.

حسن سعادت فر مسول روابط عمومي پزشكي قانوني استان مازندران روز سه شنبه در گزارشي به ايرنا اعلام كرد: اين فرد 19 سال داشت و دومين تبعه افغان به شمار مي رود كه از ابتداي امسال در درياي خزر غرق شده اند.

وي يادآور شد: نخستين تبعه افغان در ايام تعطيلات هفته گذشته در سواحل بابلسر غرق شده بود.

وي آشنا نبودن به فنون شنا و همچنين شنا كردن در خارج از طرح هاي سالمسازي دريا را عامل غرق شدن اين تبعه افغان عنوان كرد و اظهار داشت: آمار تعداد غرق شدگان در دريا با شروع فصل تابستان سير صعودي پيدا كرده است.

به گزارش ايرنا، در دو ماه گذشته در مجموع هشت نفر در منابع آبي استان مازندران شامل 6نفر در دريا، 2 نفر در آببندان و يك نفر در رودخانه غرق شدند.

امسال 94 طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندراني خزر فعاليت خود را از اول خرداد آغاز كردند.

بيش از 500 نقطه شنا ممنوعه در سواحل مازندراني خزر شناسايي شده است.

هر چند بر اساس آمار پزشكي قانوني شمار مغروغين دريا از 187 نفر در سال 88 به 214 نفر در سال 91 افزايش يافت اما اين آمار در سال 92 به 182 نفر و پارسال با 52 درصد كاهش به 98 نفر رسيده است.

ستادساماندهي سواحل مازندران همانند سال گذشته بر لزوم اطلاع رساني به گردشگران در باره خودداري از شنا در نقاط ممنوع تاكيد كردند.

اكثريت مغروقين دريا كساني هستند كه يا به فنون شنا آشنا نيستند و يا اين كه شنا در استخر با دريا را يكي مي دانند و برخي نيز اقدام به شنا در نقاط كور و ممنوع مي كنند.

استان مازندران 338 كيلومتر از سواحل درياي خزر را در اختيار دارد و امسال وزارت كشور در يك اقدام بي سابقه حدود 80 ميليارد ريال اعتبار را براي 16شهرستان ساحلي با هدف ساماندهي طرح هاي دريا تخصيص داده است.

به رغم تمام هشدارهايي كه در زمينه احتمال غرق شدگي در درياي خزر داده مي شود، عده زيادي از گردشگران خارج از محدوده سواحل سالم سازي شده و به دور از چشم ناجيان غريق اقدام به شنا كردن در دريا مي كنند كه بيشترين آمار غرق شدگي در اين مكان ها اتفاق مي افتد.

به افرادي كه قصد شنا در دريا را دارند، توصيه مي شود حتما از طرح هاي سالمسازي دريا كه غريق نجات در آنها حضور دارد، استفاده كنند.

6990/6097/ 2025
۰ نفر