۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81640812
T T
۰ نفر
حجت الاسلام قرائتي: جايگاه نماز بدرستي تبيين نشده است

گرگان - ايرنا- رييس ستاد اقامه نماز كشور با بيان اينكه نماز يك هنر مهندسي شده از سوي خداوند بوده و ابعاد مختلفي دارد، گفت: هنوز جايگاه و ابعاد اين فريضه الهي بدرستي مشخص و تبيين نشده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي روز چهارشنبه در چهارمين جشنواره سراسري فرهنگي، هنري نماز در گرگان با تاكيد بر لزوم تبيين جايگاه نماز اظهار داشت: در نماز 135 رقم پيوند با حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي وجود دارد كه آنها بايد براي جامعه تببين شود.

وي اضافه كرد: بهترين چيزها در نماز است، كمالات با نماز ارتباط دارد و بايد همه در خدمت اين فريضه الهي باشيم و از هر هنري كه داريم در راستاي تبيين جايگاه و تاثيرات نماز در جامعه استفاده كنيم.

حجت الاسلام قرائتي با اشاره به نقش هنر در ترويج ابعاد مختلف نماز گفت: معناي هنر فهم است و دين اسلام و كل آفرينش هنر است و هنر مي تواند به فهم درست و زودفهمي انسان كمك كند.

رييس ستاد اقامه نماز همچنين با اشاره به بحث راه اندازي سايت خنده حلال ، اضافه كرد: خنده و هنر نبايد مردم را از خدا غافل كند.

حجت الاسلام قرائتي يادآور شد در اين سايت ده هزار خنده حكيمانه كه در ايام فعاليت در سيماي جمهوري اسلامي داشته ام، ارايه مي شود.

وي همچنين با اشاره به تاخير در آغاز مراسم جشنواره فرهنگي، هنري نماز از اين تاخير يك ساعته عذرخواهي كرد.

چهارمين جشنواره سراسري فرهنگي، هنري نماز از صبح امروز چهارشنبه با حضور برخي شخصيت ها و مقامات ملي و استاني در گرگان مركز استان گلستان آغاز شده است.

اين جشنواره در هشت محور فيلم نامه نويسي، پويا نمايي، محصولات چند رسانه اي، توليدات سخت افزاري، رمان، عكاسي، فيلم كوتاه و مستند و در دو بخش عمومي و دانشجويي با همكاري ستاد اقامه نماز كشور و جهاد دانشگاهي واحد خواجه نصيرالدين طوسي به ميزباني استان گلستان در حال برگزاري است.

ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز با استفاده از ابراز هنر، گسترش فعاليت هاي فرهنگي و هنري با موضوع نماز، شناسايي و تجليل از فعالان حوزه آثار نمايشي و مكتوب نماز و حمايت و پشتيباني مادي و معنوي از آثار فاخر حوزه نماز از طريق نشر و معرفي آثار از مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره است.

در مدت فراخوان دو هزارو 92 اثر به دبيرخانه چهارمين جشنواره سراسري فرهنگي، هنري نماز ارسال شده كه نسبت به دوره قبل رشد 40 درصدي دارد.

از مجموع آثار رسيده به دبيرخانه، 124 اثر دربخش فيلم كوتاه، 153 اثر دربخش فيلمنامه، 27 اثر دربخش پويا نمايي، 42 اثر دربخش فيلم مستند، 38 اثر دربخش رمان، يكهزارو 655 اثر دربخش عكس، 47 اثر دربخش محصولات چند رسانه اي و 6 اثر دربخش محصولات سخت افزاري مي باشد.

در مراسم امروز و براساس راي هيات داوران جشنواره تعداد 24 اثر برتر دربخش عمومي و 7 اثر برتر دربخش دانشجويي معرفي و از صاحبان آنان با اهداي تنديس، لوح سپاس و هدايايي تجليل مي شود.

نمايش برخي آثار فاخر رسيده به جشنواره و تجليل از هنرمندان و پيشكسوتان عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر از ديگر بخش هاي آيين پاياني جشنواره فرهنگي، هنري نماز است.

اين جشنواره كه قرار بود ساعت هشت صبح آغاز شود با تاخير شروع شد.

3039/1648
۰ نفر