۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81640980
T T
۰ نفر

قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81640980
قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

یزد - ایرنا - رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری كل استان یزد از دستگیری مردی كه خود را به عنوان قاضی دادگستری و وكیل معرفی و در مواردی اقدام به كلاهبرداری كرده بود، خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد به ایرنا، غلامعلی دهشیری در تشریح این خبر گفت: فرد دستگیر شده با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری به افراد مختلف قول حل و فصل پرونده های قضایی را در دستگاه قضایی می داد.

وی افزود: این متهم دانشجوی كارشناسی ارشد رشته حقوق در یكی از واحد های دانشگاه آزاد استان است كه به علت آشنایی اولیه از برخی قوانین، اعتماد سوژه های خود را جلب می كرد.

این مسوول با اشاره به سوء استفاده متهم از عنوان قاضی و یا وكیل اظهار داشت: این متهم حتی در بعضی از خریدهای معمولی خود با معرفی خود به عنوان قاضی، تخفیف ویژه از فروشنده اخذ كرده و در برخی موارد نیز خود را وكیل دادگستری معرفی می كرد.

دهشیری خاطرنشان كرد: شناسایی و دستگیری این متهم بر اساس گزارش یكی از مالباختگان به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری انجام گرفت كه مالباخته طبق قراری كه با متهم داشت، سه سكه بهار آزادی را به متهم تحویل داده و قرار بود چهار سكه دیگر نیز پس از حل و فصل شدن پرونده به متهم تحویل نماید كه پس از گذشت چند ماه وقتی كه متوجه می شود بازی خورده و مورد كلاهبرداری قرار گرفته است، مراتب را از طریق ستاد خبری اطلاع می دهد.

وی اعلام كرد: افراد دیگری نیز در ارتباط با متهم دستگیر شده بوده اند كه متهم قول همكاری و انجام امور مرتبط با دستگاه قضایی را به آنها داده بود و خوشبختانه فرآیند كلاهبرداری از آنان تكمیل نشده و پولی رد و بدل نگردیده است.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد خاطرنشان كرد: راه حل و فصل پرونده های قضایی در دستگاه قضایی التزام به قانون و پایبندی به اخلاق است.

دهشیری تاكید كرد: هر كس پرونده ای در دستگاه قضایی دارد یقین بداند كه ملاك عمل قانون و استناد به مدارك و مستندات قانونی است و هر كس كه در گیر و دار رسیدگی به پرونده قضایی قول اعمال نفوذ و انجام امور و اخذ رای تضمینی در فرایند دادرسی را داد، باید حتما به او شك كرد.

وی یاد آور شد: ستاد های خبری حفاظت اطلاعات دادگستری همواره آماده دریافت مسایل مرتبط با دستگاه قضایی و بررسی موارد مشكوك و حاشیه ساز برای پرچمداران عرصه های عدل است.

7536/8068/ 2025
۰ نفر