۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۷
کد خبر: 81643028
T T
۰ نفر

ایران بار دیگر سومین تولیدكننده بزرگ اوپك شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۷
کد خبر: 81643028
ایران بار دیگر سومین تولیدكننده بزرگ اوپك شد

تهران - ایرنا - گزارش ماه ژوئن اوپك حاكی از آن است كه ایران با رشد تولید نفت در ماه میلادی گذشته بار دیگر در جایگاه سوم تولیدكنندگان نفت قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت، منابع ثانویه اعلام كردند تولید نفت خام ایران در ماه مه نسبت به آوریل روزانه هزار بشكه افزایش یافت و به دو میلیون و ٨٤٥ هزار بشكه در روز رسید.

این آمار نشان می‌دهد، ایران در ماه مه، امارات را كه ماه پیش رقابت نزدیكی با آن داشت كنار زده و پس از عربستان و عراق سومین تولیدكننده بزرگ سازمان كشورهای صادركننده نفت شده است.

عراق در ماه مه با افزایش تولید روزانه ١٠٤ هزار بشكه ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید‌كننده بزرگ اوپك پس از عربستان حفظ كرده و در این ماه روزانه سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشكه تولید كرده است. تولید نفت عراق در ماه آوریل روزانه سه میلیون و ٦٩٥ هزار بشكه بود.

براساس این گزارش، تولید نفت عربستان در ماه مه روزانه با چهار هزار و ٣٠٠ بشكه كاهش نسبت به آوریل به ١٠ میلیون و ١٠٧ هزار بشكه در روز رسیده است.

امارات در ماه گذشته میلادی روزانه ١١ هزار و ٧٠٠ بشكه تولید نفت خود را افزایش داد و از دو میلیون و ٨١٨ هزار بشكه در روز به روزانه دو میلیون و ٨٣٠ هزار بشكه رساند.

امارات در ماه آوریل رقابت تنگاتنگی با ایران برای گرفتن رتبه سوم اوپك داشت اما در ماه مه، ایران با اختلاف روزانه ١٥ هزار بشكه ای بالاتر از این كشور قرار گرفته است.

تولید نفت كویت نیز در آوریل روزانه با ٧٧ هزار و ٤٠٠ بشكه كاهش از روزانه دو میلیون و ٧٦٢ هزار بشكه به دو میلیون و ٦٨٥ هزار بشكه در روز رسید.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر