۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۱
کد خبر: 81643070
T T
۰ نفر
بوشهر در توسعه طرح های اشتغالزایی مددجویان الگو می شود

بوشهر- ایرنا- رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:با برنامه‌ریزی كه برای افزایش مهارت مددجویان و اشتغال آنان شده استان بوشهردرزمینه توسعه طرح های اشتغالزایی مددجویان در كشور الگو می‌شود.

به گزارش ایرنا پرویز فتاح پنجشنبه شب در نشست با استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در جذب تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی فعالیت‌های مطلوبی داشته است طوریكه پارسال بیش از 90 درصد تسهیلات اشتغال‌زایی خود را جذب شد.

وی یادآورشد:طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه مددجویان تدوین شده كه با فراهم شدن اشتغال آنها به خود كفایی اقتصادی دست می‌یابند.

فتاح گفت: باتوجه به صنایع و تاسیسات متعدد در استان بوشهر زیبنده این استان نیست كه برخی افراد به سبب نداشتن اشتغال مناسب تحت پوشش خدمات كمیته امداد باشند.

رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه كرد: برنامه‌ریزی لازم برای اشتغال مددجویان در بخش‌های مختلف انجام شده تا مددجویان با دست رنج خود ارتزاق كنند.

وی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و حرفه‌آموزی مددجویان از اولویت‌های كمیته امداد در سالجاری است.

این مقام مسوول افزود: حرفه آموزی مددجویان راهی برای اشتغال و كاهش فقر در جامعه است.

فتاح تصریح كرد: با همكاری و تعامل با مسوولان استانی باید از ظرفیت‌های مختلف استان‌ها به‌منظور حل مشكلات مددجویان كمیته امداد و كاهش فقر استفاده كرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی زمینه مهارت افزایی جویندگان كار در این استان فراهم می‌شود كه دراین راستا مددجویان كمیته امداد دارای مهارت و اشتغال می‌شوند.

مصطفی سالاری اظهار داشت: باانعقاد این تفاهم‌نامه 13 هزار نفر در حوزه رشته‌های صنعت نفت وگاز و 10 هزار نفر در رشته‌های نیروگاهی آموزش می‌بینند.

وی یادآورشد:براساس مصوبه دولت نهم و دهم باید 50 درصد نیروهای مورد نیاز شركت‌های نفت و گاز استان بوشهر از نیروهای بومی تامین شود كه این مصوبه با داشتن مهارت محقق خواهد شد.

وی، با تاكید بر انعقاد تفاهم نامه با كمیته امداد برای مهارت افزایی مددجویان این نهاد افزود: مسوولان كمیته امداد امام خمینی (ره) برای دست یابی به اهداف مورد نظر در استقلال اقتصادی مددجویان باید زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای آنان را فراهم كنند.

استاندار بوشهرگفت: این استان علاوه بر ظرفیت نفت،گاز و پتروشیمی در حوزه كشاورزی دارای قابلیت های مهمی است كه نیاز به سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی در محصولات صیفی‌جات است كه این مهم زمینه رونق بیش از پیش مناطق استان فراهم و اشتغال برای جوانان ایجاد می‌كند.

سالاری گفت: برای ایجاد فرصت های شغلی باید از ظرفیت منابع بانكی نیز به خصوص برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی بهره برد .

6045/6047