۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81644746
T T
۰ نفر
فرماندار: احداث پايانه صادراتي محصولات كشاورزي در پيشوا ضروري است

تهران – ايرنا – فرماندار پيشوا گفت: به دليل توليد محصولات متنوع زراعي، احداث پايانه صادراتي محصولات كشاورزي در اين شهرستان كه به تصويب معاون اول رييس جمهوري رسيده است، يك ضرورت است.

عباس ملكوتي خواه روز شنبه درديدار با مدير امور اراضي استان تهران افزود: كشاورزي محور توسعه اقتصادي اين شهرستان محسوب مي شود و فعاليت هاي دستگاه هاي مختلف بايستي حول محور توسعه اين بخش استوار باشد.

وي گفت: بسياري از توليد كنندگان و بهره برداران بخش كشاورزي براي عرضه محصولات توليدي خود با مشكل مواجه مي شوند و به همين دليل توان اقتصادي آنان در توسعه فعاليت هاي اقتصادي اين بخش كاسته مي شود .

ملكوتي خواه يادآور شد: اگر كشاورزان نسبت به فروش محصولات توليدي خود اطمينان لازم را داشته باشند و بتوانند بدون واسطه كالاهاي توليدي خود را به ديگر شهرهاي كشور و يا ساير كشورها صادر نمايند، رشد تصاعدي توليد در اين شهرستان قابل دستيابي است.

نماينده دولت در پيشوا افزود: در سفر سال گذشته معاون اول رييس جمهوري به شهرستان، مجوز احداث پايانه صادراتي و حمل و نقل، سردخانه و ميدان فروش دام به تصويب رسيد كه همكاري مسوولين مي تواند زمينه تحقق اين خواسته به حق فعالان بخش كشاورزي را فراهم كند.

وي از حفظ و نگهداري اراضي كشاورزي به عنوان اولويت اول برنامه هاي توسعه پيشوا ياد كرد و گفت: حفظ اراضي كشاورزي و توسعه سلامت آن در جهت افزايش توليد محصولات كشاورزي از مهمترين برنامه هاي مسوولين در پيشوا است و در اين راستا تلاش شده تا ضمن مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي كشاورزي از تغيير كاربري اين اراضي به شدت جلوگيري شود.

وي تصريح كرد: طي ماه هاي ابتداي سال جاري با صدور حكم قضايي بخش وسيعي از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي كشاورزي پيشوا تخريب شده و اين روند همچنان در دستور كار مسوولين قرار دارد.

رييس امور اراضي استان تهران نيز در اين نشست با اشاره به لزوم توجه به بخش كشاورزي گفت: مسوولين وظيفه دارند تا علاو ه بر حفظ اراضي كشاورزي و توسعه فعاليت در اين اراضي، تصميمات درست و بجايي را به منظور پايداري اراضي كشاورزي و توسعه فعاليت هاي زراعي در اين اراضي اتخاذ نمايند.

قاسم عنايتي افزود: توليد ركن اساسي در توسعه اقتصادي محسوب مي شود، ولي در كنار آن، توزيع و عرضه توليدات نيز بسيار مهم و حياتي است.

وي تصريح كرد: توسعه فعاليت عرضه محصولات كشاورزي نيازمند تأمين زيرساخت هاي مورد نياز است و همه مسوولين موظفند تا ضمن حمايت از صنايع تبديلي به گردش چرخ اقتصاد كشاورزي كمك كرده و كشاورزان را در توليد محصولات بيشتر ترغيب نمايند.

رييس اموراراضي استان تهران با تأكيد بر لزوم برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت: درگذشته رسيدگي به پرونده هاي تغيير كاربري اراضي كشاوزي، مسيري طولاني را طي مي كرد ولي امروز با كمترين زمان با اين تخلفات برخورد شده و حكم صادره اجرا مي شود، بنابراين لازم است تا مسوولين بدون اغماض با اين گونه تخلفات برخورد كنند.

تهرام/7254//1871