۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۱۶
کد خبر: 81647896
T T
۰ نفر

كرمانشاه - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد: كمتر از 20 درصد از مردم ایران در برنامه روزانه خود ورزش را جای داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عبدالحمید احمدی شامگاه دوشنبه در نشست خیرین حامی ورزش بانوان كه با حضور برخی فعالان اقتصادی، ورزشكاران و بانوان مدال آور كنونی و سابق كرمانشاه در سرسرای ورزش و جوانان برگزار شد اظهار كرد: این در حالیست كه در بیشتر كشورهای جهان دست كم 60 درصد مردم در برنامه روزانه شان ورزش می كنند.

وی افزود: البته از همان 20 درصدی كه در كشورمان اعلام شده ورزش می كنند، سهم مردان بیشتر است و اینكه زنان و دختران ایرانی كمتر ورزش می كنند مایه نگرانی جدیست زیرا سلامت جامعه در گرو سلامت بانوان بخصوص مادران است.

احمدی تاكید كرد كه اگر در پی این هستیم كه نسل های آینده كشور سالم و قوی باشند راهی نداریم جز اینكه ورزش را در سبك زندگی شهروندان ایرانی بخصوص بانوان بگنجانیم و برای این كار لازم است با برنامه های فرهنگی و اقدامات زیرساختی، ورزش را در جامعه نهادینه كنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تمجید از اقدام اداره كل ورزش و جوانان استان كرمانشاه در دعوت از خیرین و علاقه مندانی كه قصد حمایت از ورزش بانوان دارند اظهار كرد: این حركت می تواند آغازگر حركتی سراسری در كشور باشد و تبعات مفیدی هم در ورزش همگانی و هم در ورزش قهرمانی در كوتاه و بلندمدت داشته باشد.

احمدی افزود: وزارت ورزش و جوانان از این اقدام حمایت خواهد كرد و ما معتقد هستیم كه بهره گیری از ظرفیت های مردم و علاقه مندان حامی ورزش می تواند ما را به سمت ایده آل ها سوق دهد.

وی گفت: رییس جمهوری بارها بر واگذاری امور ورزشی به مردم تاكید داشته اند و بر این باور هستند كه اگر مردم در صحنه های ورزشی ایفای نقش كنند، چرخ ورزش كشور روان تر خواهد شد.

احمدی در پایان از افتخارآفرینی های دختران كرمانشاهی در میادین مختلف ورزشی در میادین جهانی به نیكی یاد كرد و بانوان ورزشكار كرمانشاهی را مایه افتخار این استان و كشور برشمرد.

مدیركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه نیز در ادامه این همایش به سابقه درخشان بانوان كرمانشاهی در حوزه ورزش و مدال آوری اشاره كرد و گفت: بانوان و دختران كرمانشاهی همیشه در ورزش های مختلف حرف هایی برای گفتن داشته و دارند.

مجتبی جوهری افزود: استاندار كرمانشاه نیز از حامیان ورزش بانوان می باشند و در هفته های اخیر كه موضوع حمایت خیرین و فعالان اقتصادی و تولیدی از ورزش بانوان مطرح شده است، بیشترین تعامل را داشته اند.

جوهری ابراز امیدواری كرد كه با حمایت های مدیر ارشد استان و خیرین علاقه مند، شرایط خوبی برای ورزش بانوان در استان كرمانشاه فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم اقدامات كارشناسی و زیرساختی در عرصه ورزش بانوان استان تاكید كرد و گفت: در استان فضاهای مناسبی برای ورزش بانوان داریم كه امیدواریم با برنامه ریزی درست و حمایت دلسوزان بتوانیم بانوان كرمانشاهی را هرچه بیشتر به ورزش علاقمند كنیم.

هم اكنون بیش از 30 هزار ورزشكار خانم در قالب 44 هیات بانوان در استان كرمانشاه فعال هستند.

6539/8066/ 3404
۰ نفر