اختصاص بالگرد براي مهار آتش سوزي در جنگل هاي غرب مازندران ضروري است

نوشهر- ايرنا - مديركل منابع طبيعي غرب مازندران با هشدار در باره عواقب آتش سوزي در جنگل ها، اختصاص بالگرد را براي مقابله به موقع با آتش سوزي هاي احتمالي در عرصه هاي جنگلي اين منطقه ناشي از گرماي روز افزون هوا و عوامل انساني را ضروري دانست.

كورش خلعتبري روز جمعه پس از مهار آتش سوزي مناطقي از جنگل هاي بخش كجور نوشهر كه از ظهر امروز (جمعه) آغاز شد به خبرنگار ايرنا، گفت : اين روزها در بيشتر مناطق برخوردار از عرصه هاي جنگلي شاهد آتش سوزي هاي متعددي هستيم از اين رو براي اقدام به موقع و مقابله با آتش و جلوگيري از پيشروي حريق در عرصه هاي مناطق جنگلي استفاده از بالگرد ضرورتي انكار ناپذير است كه بايد هرچه سريعتر محقق شود.

وي ، احتمال وقوع چنين حوادثي را در روزهاي آتي با توجه به گرماي بي سابقه محتمل دانست و افزود: اكنون درصورت وقوع آتش

به علت دسترسي سخت به مناطق جنگلي و امكانات و تجهيزات اندك با مشكل مواجه هستيم.

وي ادامه داد : به عنوان نمونه يك مورد آتش سوزي كه ساعاتي پيش در جنگل هاي منطقه دلم بخش كجور رخ داد با اين كه درنخستين ساعات وقوع آتش سوزي براي مهار و پيشگيري از سرايت آن به ديگر عرصه هاي جنگلي درخواست اعزام يك فروند بالگرد شده بود اما متاسفانه بالگرد به موقع اعزام نشد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران غرب مازندران ، گفت : آتش سوزي در حوالي ساعت 18 و 30 دقيقه امروز مهار شد و نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي براي اطمينان ازخاموش شدن كامل آتش و پيشگيري از شعله ورشدن احتمالي دو باره در محل وقوع حادثه حضور دارند.

حوالي ساعت 14 امروز براثر سهل انگاري ناشي از خاموش نكردن آتش پس از پخت غذا از سوي برخي از افراد در اراضي باغي يكي از باغداران منطقه آتش به جنگ هاي اين منطقه سرايت كرد كه به سوختن حدود 10 هكتار از اراضي باغي و جنگلي كجور شد.

منطقه ييلاقي وكوهستاني كجور در فاصله حدود 75 كيلومتري جنوب شرقي نوشهر واقع است.

حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران ـ نوشهر با 313 هزار هكتار جنگل و 197هزار هكتار مرتع، از رامسر تا رُويان را پوشش مي دهد.

جنگل هاي هيركاني با 1.9 ميليون هكتار وسعت از آستارا در شمال استان گيلان تا گلي داغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.ك/3

7078 /1501/6097