۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81654289
T T
۰ نفر
معاون سابق اردوغان: تركیه باید از حمایت داعش دست بردارد

آنكارا - ایرنا - دنگیر میر محمد فرات معاون سابق رجب طیب اردوغان در حزب عدالت و توسعه، خطاب به وی گفت: از حمایت داعش دست بردارید، در غیر این صورت در جامعه بین المللی با مشكل مواجه خواهید شد و در دادگاه جنایی محاكمه می شوید.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، فرات كه در انتخابات اخیر از حزب دمكراتیك خلق ها به مجلس تركیه راه یافته ، در گفت و گو با پایگاه اینترنتی روداو با اشاره به آزادی شهر تل ابیض از دست نیروهای داعش و ناخرسندی آنكارا در این مورد افزود: حمایت تركیه از تروریستهای داعش در قبال نیروهای اتحادیه دمكراتیك كردستان و ارتش سوریه در تل ابیض، آنكارا را در جامعه جهانی با مسایل و معضلات بسیاری مواجه خواهد كرد.

وی اضافه كرد: اردوغان اعلام كرده كه نیروهای كردستان سوریه را به عنوان تهدید ارزیابی می كند، اگر وضعیت اینگونه باشد، تركیه، داعش را به عنوان خطر نمی بیند و دوست ارزیابی می كند.

معاون سابق اردوغان گفت: دولت تركیه كه از داعش حمایت می كند، این وضعیت را باید مجددا مورد بازبینی قرار دهد، زیرا احتمال محاكمه حامیان داعش در دادگاههای بین المللی وجود دارد.

فرات كه از آغاز تاسیس حزب عدالت و توسعه سالها معاون اردوغان بود، در پی بروز برخی اختلاف نظرها با وی، از معاونت و عضویت حزب عدالت و توسعه استعفاء كرد.

تركیه به همراه قطر و عربستان از حامیان مالی و تسلیحاتی گروه تروریستی داعش است .

آنكارا همچنین از دیگر گروههای تروریستی در سوریه حمایت می كند.

خاورم**2012**1651