۲ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 81656413
T T
۰ نفر
اصلاح و تربيت مجرمان هدف اصلي زنداني كردن آنهاست

زنجان - ايرنا - مدير كل زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان زنجان گفت: هدف از زنداني كردن مجرمان اصلاح و تربيت آنها براي بازگشت به زندگي سعادتمندانه و سالم اجتماعي است.

علاالدين كريمي شامگاه دوشنبه در جريان بازديد خبرنگاران از زندان مركزي زنجان افزود: هم اكنون به منظور اجراي اقدامات فرهنگي و تربيتي در زندان، نمازهاي يوميه به صورت جماعت با حضور 10 امام جماعت در 10 نماز خانه اقامه و كلاس‌هاي آموزش و قرائت قرآن كريم برگزار مي شود.

وي افزود: فرصت ادامه تحصيل از ديگر برنامه‌هايي است كه اين سازمان براي اصلاح و تربيت زندانيان فراهم كرده است.

كريمي يادآورشد: هم اكنون 12 نفر كه تمام مقدمات تحصيل را در زندان طي كرده اند، در سطح آموزش عالي و مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند.

مديركل زندان‌ها و اقدامات تاميني استان زنجان به برگزاري 36 دوره مهارت آموزي با كمك اداره كل فني و حرفه اي اشاره كرد و گفت: اين دوره هاي آموزشي، فرصت شاغل شدن براي زندانيان پس از اتمام دوره حبس را فراهم مي كند.

وي به آزاد شدن 160 نفر از زندانيان جرايم غير عمد در سال 93 با كمك ستاد ديه اشاره كرد و از فعاليت مركز مراقبت بعد از خروج براي تكميل اقدامات تاميني خبر داد.

كريمي اظهار كرد: سال گذشته 31 نفر به كمك مركز مراقبت بعد از خروج از زندان، اقدام به دريافت تسهيلات و ايجاد اشتغال براي خود كرده اند.

مديركل زندان‌ها و اقدامات تاميني استان زنجان گفت: با اقدامات حمايتي كه مركز مراقبت بعد از خروج انجام داده است، ميزان بازگشت افراد به زندان در اين استان به صفر رسيده است.

وي به ورود شش هزار و 891 نفر به زندان در سال گذشته اشاره كرد و خواستار صدور احكام جايگزين حبس از سوي قضات شد.

كريمي تاكيد كرد: صدور احكام جايگزين حبس، علاوه بر آنكه مي تواند از جمعيت زندانيان بكاهد، در جرايم غير عمد و كم اهميت مانع ورود افراد به زندان و حضور آنان در اين فضا مي شود.

مديركل زندان‌ها و اقدامات تاميني استان زنجان با بيان اينكه هم اكنون تعداد زندانيان حاضر در زندان هاي اين استان دو برابر ظرفيت اسمي است، گفت: مدت حبس سه هزار و 841 نفر از يك تا 30 روز است در حالي كه قضات مي توانستند براي اين افراد احكام جايگزين صادر كنند.

وي خاطر نشان كرد: 70 درصد زندانيان متاهل و 80 درصد آنان متعلق به خانواده‌هاي ضعيف و كم درآمد جامعه هستند.

3001/6085