۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶
کد خبر: 81659280
T T
۰ نفر
22 میلیاردریال از محل دو درصد عوارض معادن در روستاهای بافق هزینه شده است

یزد - ایرنا - بخشدار مركزی بافق گفت: 22 میلیارد ریال از محل اعتبارات دو درصد عوارض معادن طی یكسال گذشته در روستاهای این شهرستان توزیع و هزینه شده است.

محمدرضا فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در بخش لایروبی قنات، كف سازی معابر، تامین آب و برق روستایی هزینه شده است.

این مسوول همچنین از اختصاص چهار میلیاردریال اعتبار به خرید وسایل شهر بازی كودكان در روستاهای حوزه این بخشداری خبر داد و اظهار كرد : این وسایل تا كنون در 19 روستا نصب شده و سه روستای باقی مانده بعد از ماه مبارك رمضان نصب می شود.

وی با بیان اینكه زیرسازی راه روستایی هنسك از طرف شركت سنگ آهن و معدن فسفات و نیز خودیاری مردم انجام شده است ، خاطرنشان كرد: بلوار آیت الله میرغنی زاده نیز از محل اعتبارات شهرداری، شركت تعاونی دهیاری روستای مباركه و خودیاری مردم این روستا بعد از حدود 20 سال به مرحله بلوك گذاری رسیده و در دو لاین نیز به فاصله چهار كیلومتر جاده سازی آن در حال انجام است.

فتاحی در این مورد اضافه كرد: جاده بافق به باقرآباد به طول 9 كیلومتر و هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال آسفالت شد و هم اكنون رفت و امد مردم این منطقه با سهولت انجام می شود.

این مسوول ،همچنین راه اندازی دستگاه آب شیرین كن در روستاهای جزستان، هرسیك علیا، كوشك، سید آباد ، شیطور و موری آباد را یاد آور شد و گفت: در این خصوص بالغ بر 500 میلیون ریال برای نصب هر دستگاه هزینه شده است و به زودی در دو روستای دیگر نیز این دستگاه نصب می شود.

فتاحی با بیان اینكه كارهای مقدماتی نصب ایستگاه دیجیتال در دهستان سبزدشت بافق انجام شده است ، افزود: شبكه دیجیتال روستاهای باجگان و كوشك با هزینه دو میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی خاطر نشان كرد: از مجموع هزینه راه اندازی شبكه دیجیتال دو روستای فوق 30 درصد آن از محل اعتبارت شهرستان بافق و 70 درصد دیگر از اعتبارات استان یزد پرداخت شده است.

بخشدار مركزی بافق همچنین از استقرار سه دستگاه ماشین حمل زباله برای روستاهای كوشك، شیطور و رضائیه و یكدستگاه ماشین آتش نشانی در منطقه سبزدشت خبر داد.

فتاحی ، به ظرفیت های مناسب روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق نیز اشاره و اظهار كرد : مبلغ 21 میلیارد ریال بطور مساوی از محل اعتبارت حوزه معاونت روستای بنیاد مسكن كشور ، منابع مالی این شهرستان و اعتبارات استانی برای روستاهای هدف گردشگری باجگان، قطرم، شادكام و باقرآباد در آینده نزدیك تخصیص داده می شود.

شهرستان بافق بیش از 100 روستای كوچك و بزرگ دارد كه 26 روستا دارای شورای اسلامی است و 21 روستا نیز دهیاری مصوب دارند.

هشت هزار نفر از جمعیت 40 هزار نفری این شهرستان در روستاهای سه دهستان مباركه، كوشك و سبزدشت سكونت دارند.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 كیلو متری یزد واقع شده است.ك3

7543/8068