۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81659610
T T
۰ نفر
سالانه بطور متوسط 100 تن مواد مخدر در كرمان كشف شده است

كرمان - ايرنا - فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: در مدت 10 سال گذشته به طور متوسط سالانه 100 تن مواد مخدر در استان كرمان كشف شده است.

به گزارش ايرنا سردار حسين چناريان روز پنجشنبه به مناسبت پنجم تيرماه روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: استان كرمان در زمينه كشفيات مواد مخدر رتبه اول را به خود اختصاص داده كه با همكاري دستگاه هاي انتظامي، امنيتي و قضايي صورت گرفته است.

وي گفت: بيش از 60 هزار نفر از افراد آسيب ديده در استان كرمان در حال درمان هستند و اعتقاد داريم اين تعداد 50 درصد از كل افراد آسيب ديده استان كرمان را در بر مي گيرند كه حجم بالايي است.

وي بيان كرد: با اقداماتي كه بر اساس پايش افراد آسيب ديده انجام شده استان كرمان در اين زمينه رتبه هشتم تا نهم را دارد.

فرمانده انتظامي استان كرمان يكي از مهمترين دلايل وجود اين تعداد را انجام ندادن اقدامات جامع دانست و افزود: تعداد زيادي از افراد آسيب ديده و معتادين درمان شده اند ولي صرف درمان آنها ملاك نيست بلكه بايد در خصوص تقويت روحيه اجتماعي اين افراد كار شود.

وي اضافه كرد: دستگاه هاي زيادي متولي اين كار هستند كه به نظر مي آيد رسالتي كه بر دوش آنهاست را به خوبي انجام نداده اند.

سردار چناريان گفت: در ارزيابي سال گذشته كه از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور صورت گرفت كرمان بعد از استان تهران در مجموعه اقدامات مبارزه با مواد مخدر رتبه دوم را از آن خود كرد.

وي با بيان اينكه چهار اولويت اساسي مبارزه با مواد مخدر براي سال جاري پيش بيني شده است افزود: حوزه آموزشي، خانواده، محيط هاي كارگري و صنعتي و سطح محلات شهري و روستايي را در كنار مقابله و درمان در دستور كار خود قرار داده ايم.

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: هر كدام از اين حوزه ها داراي برنامه ها و زيرمجموعه هايي است.

وي ادامه داد: مواد مخدر يك دغدغه جهاني است كه همه سازمان هاي بين المللي نسبت به آن نگراني دارند و صرف استان يا كشور ما نيست.

وي گفت: در شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان كرمان و با همكاري ساير دستگاه هاي مربوط رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را با جديت دنبال مي كنيم.

سردار چناريان با بيان اينكه ستاد مبارزه با مواد مخدر رويكرد جديدي براي مبارزه در پيش گرفته است افزود: اين رويكرد اجتماعي است به اين معنا كه ما از همه ظرفيت ها، بسترها و تواني كه مي تواند مقابله با اين پديده نگران كننده و تهديد كننده جدي امنيت اجتماعي و سلامت مردم را ممكن كند استفاده كنيم.

وي يك راه مبارزه با مواد مخدر را استفاده از توان مردمي دانست و خاطرنشان كرد: تجربه به خوبي موفقيت مشاركت مردم را در كارهاي اجتماعي و ملي نشان داده است.

فرمانده انتظامي استان كرمان بيان كرد: استان كرمان در كريدور اصلي عبور كاروان ها و محموله هاي مواد مخدر از سمت مرزهاي شرقي و در جوار يكي از كشورهاي عمده توليد كننده مواد مخدر دنياست و به دليل اين شرايط جغرافيايي مردم كرمان براي اين موضوع هزينه هاي زيادي را پرداخت كرده اند.

وي گفت: تاكنون حق مردم كرمان به جهت پرداخت اين هزينه سنگين ادا نشده است.

سردار چناريان افزود: آن آسيبي كه هم در حوزه امنيت اجتماعي و هم كاروان هاي بين المللي مواد مخدر در گذشته به مردم كرمان وارد كرده اند بسيار زياد و جبران نشده است.

وي گفت: بايد امروز با درخواست هاي جدي از طريق شوراي هماهنگي استان و مهمتر از آن مطالبه گري مردم از دستگاه هاي مربوط با مبارزه با مواد مخدر گام هاي جدي در خصوص ريشه كني مواد مخدر برداشت.

وي تاكيد كرد: امروز در خصوص مبارزه با مواد مخدر با تعداد زيادي از قاچاقچيان مواد مخدر با جديت برخورد شده است و در اين حوزه مشكل مقابله نداريم ولي در حوزه آسيب زايي مشكلاتي وجود دارد.

7439/3028