معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند:معافیت مالیاتی، فرصتی برای سرمایه گذاری در منطقه

آبادان-ایرنا-معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده در مناطق آزاد را فرصتی برای رونق و توسعه پایدار این مناطق عنوان كرد.

به گزارش ایرنا محمدرضا معتمدی سه شنبه در خرمشهر در همایش معافیت مالیاتی جامعه صنفی منطقه آزاد اروند، گفت:بر اساس ماده 13 قانون سرمایه گذاری در مناطق آزاد، فعالان حقیقی و حقوقی كه در منطقه آزاد فعالیت اقتصادی كنند، از زمان بهره برداری طرح خود به مدت 20 سال از معافیت مالیاتی موضوع قانون مالیات های مستقیم برخوردار می شوند.

وی ادامه داد:این فعالان پس از انقضای زمان 20 ساله نیز تابع مقررات مالیاتی هستند كه با پیشنهاد هیات وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.

معتمدی معافیت مالیاتی فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد تجاری را از مزیت های كار اصناف، تجار، بازرگانان و فعالان صنعتی خواند و افزود:این هدف در موضوع سازمان های اداری و شركت های تجاری دارای مجوز عملیاتی شده بود و در حوزه اصناف و مشاغل نیز محقق شد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند با تاكید بر لزوم توسعه متوازن در همه بخش های این منطقه، افزود:برای تحقق این هدف به همدلی، مشاركت و تعامل بین بخشی همه اركان حاكمیت نیاز دارد.

امام جمعه خرمشهر نیز در این همایش گفت:امیدواریم با اجرای درست قانون معافیت مالیاتی در منطقه آزاد اروند، قیمت های كالا و خدمات كاهش یابد.

حجت الاسلام سیدنبی موسوی از تولید به عنوان ستون فقرات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی یاد كرد و گفت:سازمان منطقه آزاد اروند نیز باید با جذب سرمایه گذار و افزایش سرمایه گذاری در این منطقه، تسهیلاتی در زمینه كارآفرینی و تولید در دو شهر آبادان و خرمشهر را فراهم كند.

این همایش با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، اداره امور مالیاتی و اتاق‌های بازرگانی شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

از حدود یك ماه پیش، اصناف شهرهای آبادان و خرمشهر به طور رسمی مجوز فعالیت در منطقه را دریافت كردند كه بر این اساس اصناف از پرداخت مالیات معاف می شوند.

7100/6125