۲۹ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8166855
T T
۰ نفر

مشکلات زیست محیطی رودخانه "آمو دریا" بررسی شد

۲۹ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8166855
مشکلات زیست محیطی رودخانه "آمو دریا" بررسی شد .....................................................
عشق آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/06/86 خارجی.اجتماعی.ترکمنستان.آمودریا.
شرکت کنندگان در همایش منطقه ای محیط زیست وامنیت کشورهای آسیای مرکزی و دریای خزر مشکلات و معضلات زیست محیطی رودخانه "آمودریا" پرآبترین رودخانه آسیای مرکزی را در عشق آباد پایتخت ترکمنستان بررسی کردند.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، سامانه خبری "آلتین عصر" روز پنچشنبه نوشت: شرکت کنندگان در این نشست در زمینه راهکارهای بهبود وضعیت زیست محیطی، افزایش کیفیت آب و استفاده عادلانه از ذخایر این رودخانه تبادل نظر نمودند.
همچنین در این همایش با اشاره به این که رودخانه آمودریا در حقیقت منبع اصلی آبیاری مزارع کشاورزی کشورهای منطقه به ویژه ترکمنستان و ازبکستان است بر استفاده صحیح از آب این رودخانه تاکید شد.
وضعیت تغییر آب و هوا، استفاده بهینه از ذخایر آبی، کاهش آلاینده ها و تاثیر خشکسالی های متوالی بر دریاچه آرال نیز در این نشست مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
در این همایش کارشناسانی از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان و نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان پیمان آتلانیک شمالی (ناتو)، برنامه محیط زیست و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد حضور داشتند.
این همایش سه روزه عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.
"سازمان منطقه ای محیط زیست و امنیت کشورهای آسیای مرکزی و دریای خزر" در سال 2002 میلادی از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا، برنامه محیط زیست و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تشکیل شد.
آساق/ 2191/330/1443/1508 شماره 019 ساعت 09:02 تمام
۰ نفر