۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۵
کد خبر: 81670487
T T
۰ نفر
يك تن و 420 كيلوگرم ترياك در سيستان و بلوچستان كشف شد

زاهدان- ايرنا- جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: يك تن و 420 كيلوگرم ترياك در درگيري مسلحانه پليس با قاچاقچيان مسلح كشف شد.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان، سرهنگ ابراهيم قربانزاده افزود: در راستاي مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر و در پي كسب خبري مبني بر اينكه تعدادي از قاچاقچيان مسلح با استفاده از چند دستگاه خودرو تيزرو قصد جابجايي مقادير قابل توجه اي مواد مخدر در محورهاي فرعي شهرستان خاش را دارند بررسي موضوع در دستور كار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران پليس پس از جمع آوري اطلاعات لازم پنجشنبه شب خودرو تويوتا حامل مواد مخدر را كه بوسيله چند دستگاه خودرو ديگر پشتيباني مي شد شناسايي كرده و هنگامي كه قصد توقف آن را داشتند قاچاقچيان با مشاهده ماموران به سمت آنان تيراندازي و درگيري مسلحانه آغاز شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان ادامه داد: در اين درگيري كه حدود يك ساعت بطول انجاميد سوداگران مرگ كه توان مقابله با ماموران انتظامي را نداشته و عرصه را برخود تنگ ديدند با بر جاي گذاشتن خودرو حامل مواد مخدر و استفاده از تاريكي شب و كوهستاني بودن منطقه متواري شدند.
وي تصريح كرد: در اين عمليات ماموران در بازرسي از خودرو تويوتا قاچاقچيان 900 كيلوگرم ترياك به همراه مقاديري سلاح و مهمات مربوطه را كشف و ضبط كردند.
وي تصريح كرد: ماموران انتظامي خاش در ادامه اين عمليات پس از اطلاع از دپوي مقاديري مواد مخدر در اطراف يكي از روستاهاي اين شهرستان بلافاصله تيم هاي عملياتي را به محل مورد نظر اعزام كردند و در پاكسازي منطقه 120 كيلوگرم ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در لابه لاي خار و خاشاك مخفي شده بود، كشف و ضبط كردند.
جانشين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از يك عمليات موفق پليسي در ايرانشهر نيز خبر داد و افزود: در اين عمليات شبانه ماموران انتظامي ايرانشهر كه از قصد انتقال موادمخدر بوسيله قاچاقچيان مطلع شده بودند پس از شناسايي يك دستگاه خودرو پژو 405 حامل موادمخد در محور ايرانشهر- خاش دستور ايست صادر كردند كه قاچاقچيان بدون توجه به دستور پليس به سمت آنان تيراندازي كرده و درگيري آغاز شد.
قربانزاده افزود: در اين درگيري كه مدتي به درازا كشيد قاچاقچيان با تنگ شدن عرصه بر خود ضمن بر جاي گذاشتن خودرو حامل 400 كيلوگرم مواد مخدر و مقاديري سلاح و مهمات از محل متواري شدند.
وي اضافه كرد: تلاش پليس براي شناسايي و دستگيري آنان همچنان ادامه دارد.
7316 / 6081