۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81670733
T T
۰ نفر

آتش سوزی جنگل های كجور نوشهر مهار شد

۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81670733
آتش سوزی جنگل های كجور نوشهر مهار شد

نوشهر ـ ایرنا ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان با بیان اینكه آتش سوزی جنگل های كجور نوشهر مهار شد، گفت كه حدود دو هزار مترمربع از جنگل‌های منطقه كُدیر بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

ایرج شاه‌حسینی عصر شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حریق از حدود ساعت 20 روز جمعه در ارتفاع هزار و 500 متری از سطح دریای آزاد آغاز شد كه نیروهای اطفای حریق به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: حدود 40 نفر از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و كاركنان منابع طبیعی و شركت مجری طرح‌ جنگل‌داری منطقه در عملیات اطفای حریق مشاركت كردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رُویان اظهار داشت: آتش امروز (شنبه) مهار شد ولی اقدامات لازم برای خاموش كردن كامل كانون‌های مخفی حریق، همچنان ادامه دارد.
وی علت وقوع این آتش‌سوزی را نامعلوم ذكر كرد و گفت: با توجه به اوضاع منطقه و شواهد و قرائن، به احتمال زیاد منشأ این حریق بی‌احتیاطی دامداران بوده است.
شاه حسینی از مردم خواست ضمن دوری از اقداماتی كه زمینه آتش‌سوزی در جنگل‌ها را فراهم می‌كند، در صورت مشاهده حریق بلافاصله موضوع را در هر ساعت از شبانه‌ روز با شماره تلفن رایگان و كشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.
حوزهٔ منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هكتار مساحت دارای 90 هزار هكتار جنگل و 35 هزار هكتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هكتار برآورد می‌شود.
7517/1501/1899/1772
۰ نفر