۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81672859
T T
۰ نفر
اسباب بازی ها 12 مرداد به كانون پرورش فكری می روند

تهران - ایرنا - نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی رویداد تازه‌ای است كه از سوی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و با رویكردی فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، در سال‌های اخیر برگزاری جشنواره‌های اسباب‌بازی رونق زیادی پیدا كرده و مورد توجه ویژه خانواده‌ها، شركت‌ها و موسسه‌های عرضه‌كننده كالا و خدمات در حوزه كودك قرار گرفته‌ در حالی كه رویكرد بسیاری از آن‌ها تجاری است.

در این میان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان درصدد است تا با برگزاری این جشنواره در مرداد امسال به بخشی از نیازهای فرهنگی خانواده‌ها در این حوزه‌ پاسخ دهد.

جشنواره ملی اسباب‌بازی روزهای 12 تا 16 مرداد در پنج بخش اصلی مسابقه، نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای حوزه اسباب‌بازی، سمینار علمی، كارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی در مركز آفرینش‌های فرهنگی كانون تهران برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه بین طراحان و تولید‌كنندگان اسباب‌بازی در دو بخش جداگانه، برپایی نمایشگاه‌ ویژه طراحان، فروشندگان، تولیدكنندگان و بازرگانان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نهادهای مردمی، نمایشگاه عروسك‌های بومی و محلی، نمایشگاه دستاوردهای كانون در حوزه اسباب‌بازی و طرح‌های منتخب اسباب‌بازی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

برگزاری همایشی با موضوع طراحی، تولید، اقتصاد و كارآفرینی در توسعه صنعت اسباب‌بازی و كارگاه‌های علمی و برنامه‌های جنبی مانند مراسم افتتاحیه و رونمایی از تولیدات جدید كانون، برگزاری كارگاه‌های آموزش ساخت اسباب بازی برای كودكان، برگزاری جشن بزرگ عروسك‌ها و برپایی بازارچه فروش عروسك‌های دست‌ساز برای بچه‌ها بخش دیگری از این برنامه‌ها را تشكیل می‌دهد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، برگزاركنندگان این جشنواره هدف از برپایی این رویداد فرهنگی را رشد آگاهی عمومی بویژه والدین از نیازهای فرزندان خود در حوزه‌های اسباب‌بازی و سرگرمی، شناسایی و تقدیر از تولید كنندگان و صاحبان اندیشه در زمینه‌های طراحی، نرم‌افزار و توسعه دانش عمومی در این حوزه و اطلاع‌رسانی از وضعیت كل توانایی و ظرفیت موجود در زمینه اسباب‌بازی و سرگرمی عنوان كرده‌اند.

مخاطب این جشنواره عمومی است و همه كودكان و نوجوانان و خانواده‌ها و مربیان‌ می‌توانند با مراجعه به مركز آفرینش‌های كانون واقع در خیابان حجاب تهران، از برنامه‌های نخستین جشنواره ملی اسباب‌بازی استفاده كنند.

فراهنگ ** 1883**1601**
۰ نفر