۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81675361
T T
۰ نفر
نداي الغوث و الهي العفو مردم هرمزگان در شب قدر بيست و يكم

بندرعباس- ايرنا - نداي 'الغوث الغوث' و 'الهي العفو ' مردم هرمزگان همنوا با سراسر كشور در شب قدر بيست و يكم در جاي جاي استان طنين انداز شد.

به گزارش ايرنا ، مردم سراسر استان هرمزگان در مساجد ، حسينيه‌ها ، بقاع متبركه و مصلي ها حضور يافته و تا سحر به مناجات و راز و نياز با معبود پرداخته و براي خويش و ديگران طلب مغفرت و بركت كردند.

در اين آيين مداحان و سخنرانان منابر در فضل و مناقب اميرمومنان علي (ع) و همچنين اهميت و جايگاه عظيم شب قدر سخن گفتند و بعد از آن ، آيين عزاداري ويژه شهادت حضرت علي (ع) را انجام دادند و با قرائت دعاي جوشن كبير و بر سر گرفتن قرآن كريم ، آيين ويژه دومين شب از شب‌هاي قدر را برپا كردند و براي سلامتي مردم مسلمان جهان كه اين روزها در زير فشار دشمنان قرار دارند ، دست به دعا برداشتند.

در شهر بندرعباس نيز در مراسم معنوي شب قدر كه در بارگاه ملكوتي امامزاده سيد مظفر(ع) ، گلزار شهدا ، سيدكامل(ع) ، شاه محمد تقي(ع) و ساير مساجد و حسينيه هاي اين شهر برگزار شد ، اقشار مختلف مردم تا سحرگاه امروز به دعا و راز و نياز با خدا پرداختند.

آيين قرآن خواني ، قرآن به سرگذاشتن ، خواندن دعاهاي جوشن كبير (صد بند) ، مجير، افتتاح و دعاهاي مستحبي و نمازهاي قضا و نماز 100ركعتي از آيين هاي شب قدر بود كه مردم موحد اين شهر به جا آوردند.

همچنين در اين شب قدر شماري از مردم اقدام به اهداي خون در پايگاه هاي سيار انتقال خون هرمزگان كه در جايگاه هاي برگزاري مراسم قدر داير شده بود ، به بيماران نيازمند بويژه بيماران تالاسمي كردند.

همچنين در اين شب هاي معنوي پايگاه هاي جذب حامي ايتام از سوي كميته امداد امام خميني (ره) هرمزگان به صورت سيار در جايگاه هاي برگزاري مراسم هاي قدر داير شده و به نام نويسي و حمايت از ايتام مي پردازند.

تهيه غذاي سحري در برخي از مساجد و حسينيه‌ها براي شب زنده داران ، از ديگر برنامه‌هاي شب‌هاي قدر بود.

گفتني است به مناسبت ماه مبارك رمضان 900 مبلغ ديني از استان هاي قم ، خراسان رضوي و اصفهان به مناطق مختلف استان هرمزگان اعزام شدند. ك/34

7195/6048