۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81680330
T T
۰ نفر
امضاي تفاهم نامه همكاري ميان پژوهشگاه هوافضا و جهاد دانشگاهي

تهران- ايرنا- تفاهم نامه اي به منظور ايجاد و گسترش همفكري و همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي، ميان جهاد دانشگاهي و پژوهشگاه هوافضا منعقد شد.

به گزارش گروه علمي ايرنا از جهاد دانشگاهي، از موضوعات مطرح شده در اين تفاهم نامه مي توان استفاده مطلوب از توانايي هاي طرفين در اجراي پروژه هاي تحقيقاتي، فناورانه، كاربردي و آموزشي مورد نياز كشور، برگزاري نشست هاي علمي و دوره هاي تخصصي آموزشي مشترك، تبادل اسناد و مدارك علمي، تبادل افكار و اطلاعات، استفاده از تجهيزات تحقيقاتي مشترك و برگزاري دوره هاي تخصصي آموزشي مشترك با تاكيد بر دوره هاي تحصيلات تكميلي و كوتاه مدت تخصصي را نام برد.

در اولويت قرار دادن عناوين تحقيقاتي پيشنهادي يا توافق شده طرفين، انجام پروژه هاي تحقيقاتي فناوري، فعاليت هاي آموزشي مشترك، ارايه مشاوره هاي علمي، تحقيقاتي و نظارتي در موضوعات مرتبط با نيازهاي طرفين، انجام مطالعات پژوهشي و فناوري در زمينه توسعه دانش فني و انتقال فناوري هاي مورد نياز طرفين و اجراي پروژه هاي مطالعات امكان سنجي، نظارتي و مشاوره اي در موضوعات مرتبط با نيازهاي طرفين بخشي از زمينه هاي همكاري منعقد شده در اين تفاهم نامه است.

شناسايي و مستندسازي نيازهاي پژوهشي و فناورانه طرفين، توسعه بومي سازي فناوري هاي مورد نياز متناسب با اهداف طرفين، انتشار مقالات علمي حاصل از نتايج پروژه هاي تحقيقاتي مصوب با نام مشترك جهاد و پژوهشگاه و صدور مجوز اعضاي هيات علمي و متخصصان براي همكاري در پروژه هاي مصوب نيز از ديگر زمينه هاي منعقد شده در اين تفاهم نامه به شمار مي رود.

اين تفاهم نامه به مدت پنج سال به امضاي دكتر حميدرضا طيبي رييس جهاد دانشگاهي و دكتر فتح الله امي رييس پژوهشگاه هوافضا رسيد.

علمي(1)1834**1440
۰ نفر