۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81681021
T T
۰ نفر
شیرینی عید فطر را با آتش‌سوزی در جنگل‌ها تلخ نكنیم

نوشهر- ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس به مسافرانی كه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر قصد سفر به شهرهای شمالی از جاده كندوان را دارند توصیه كرد با رعایت نكات ایمنی و جلوگیری از روشن كردن آتش‌ در جنگل‌ها، شیرینی این روزها را تلخ نكنند.

مهرداد خزایی پول روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل شلوغی جاده كندوان در چنین مواقعی، بسیاری از مسافران در كنار جاده استراحت و پخت و پز می‌كنند كه با توجه به خشكی و گرمای هوا در هفته‌های اخیر، هرگونه بی‌احتیاطی ممكن است به حریق‌های گسترده‌ای تبدیل شود.

وی اظهار كرد: اگر افرادی مجبور شدند برای تهیه غذا در كنار جاده آتش روشن كنند، لازم است اطراف محل آتش را تا شعاع دو متری از علف خشك و هر ماده اشتعال‌پذیر خالی كنند و پیش از ترك محل، با ریختن آب بر روی آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

خزایی پول تاكید كرد: ماموران منابع طبیعی به صورت 24 ساعته آماده مقابله با هر حادثه‌ای هستند و مردم با مشاهده آتش‌سوزی و قاچاق چوب و تصرف اراضی می‌توانند با شماره تلفن رایگان و كشوری 1504 موضوع را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: بیشتر حریق‌هایی كه در ماه‌های اخیر در حوزه منابع طبیعی این شهرستان رخ داد، با تلفن مسافران و گردشگران به اطلاع ما رسید كه از همكاری آنان تشكر می‌كنیم.

وی از مردم خواست اگر دیدند كسی به عمد در حال آتش زدن عرصه‌های طبیعی است یا مرتكب تخلفاتی همچون قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی شده است، شماره خودرو او را یادداشت یا اینكه با حفظ امنیت خود، از مجرم و خودرو او عكس و فیلم تهیه كنند و آن را در اختیار ماموران منابع طبیعی قرار دهند.

خزایی پول تاكید كرد: به دلیل ازدحام خودروها در چنین روزهایی، ممكن است ماموران منابع طبیعی نتوانند به موقع به محل حریق برسند كه از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه می‌خواهیم با همكاری مردم و در اولین فرصت، كار اطفای حریق را آغاز كنند.

از ابتدای سال 1394 تا كنون تعداد 11 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران رخ داده كه باعث خسارت به 24 هكتار از عرصه های طبیعی شده است.

2077/7517/6097
۰ نفر