۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81681270
T T
۰ نفر
آمادگي تحويل كالاهاي دارويي به وزارت بهداشت را داريم

تهران - ايرنا - مديرعامل سازمان جمع آوري اموال تمليكي گفت:‌ اين سازمان آمادگي دارد داروهايي كه منهدم مي‌شود را براي بررسي و استفاده در اختيار وزارت بهداشت قرار دهد.

به گزارش ايرنا از سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، اردشير محمدي ضمن قدرداني از استاندار و هيات همراه براي پيگيري و رفع مشكلات اموال تمليكي استان تهران جهت جلوگيري از دپو و انباشت كالا در انبارهاي اين سازمان، تسريع در صدور آراي قطعي را از سازمان هاي مربوطه خواستار شد.

وي افزود: سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي آمادگي اجراي قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را دارد؛ هرچند تمام تلاش همكاران ما و سازمان هاي ذيربط اجراي صحيح قانون است.

وي اضافه كرد: وظيفه سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي تعيين تكليف به موقع اموال به تملك رسيده دولت مي باشد كه برخي از اين كالاها كه حدود 15 درصد كالاهاي قاچاق را تشكيل مي دهند با هزينه هاي زيادي انهدام، بخش ديگر از كالاها به صاحبان شان استرداد مي شود و الباقي آن با رعايت ضوابط و مقررات مربوطه بفروش مي رسد و حاصل فروش به خزانه دولت واريز خواهد شد.

مديرعامل سازمان جمع آوري اموال تمليكي اظهار داشت: سازمان اموال تمليكي در طول سال مقدار قابل توجهي انواع دارو را انهدام مي كند كه مي توان با همكاري وزارت بهداشت و شركت هاي داروسازي پس از گذراندن آزمايش هاي لازم و مطمئن شدن از سلامت دارو آن را با نازل ترين قيمت در اختيار اين شركت قرار داد تا در چرخه سلامت جامعه قرار گيرد.

سيدحسين هاشمي استاندار تهران نيز ضمن بازديد از انبارهاي سازمان جمع آوري اموال تمليكي، گفت: با عنايت به حفظ حقوق مردم و دولت بايد تمام توان خود را در راستاي اقتصاد مقاومتي بكار بگيريم تا از دپوي كالا در انبارها جلوگيري بعمل آيد كه اين امر جز با هماهنگي ميان دستگاه هاي مجري و تسريع در رسيدگي به پرونده ها توسط تعزيرات حكومتي و قوه قضائيه امكان پذير نمي باشد.

وي با توجه به نياز صنعتكاران به دستگاه هاي صنعتي و مواد اوليه كه در انبارهاي سازمان اموال تمليكي مي باشد، اظهار داشت: اين نوع اقلام كه رابطه مستقيم با توليد و راه اندازي چرخ اقتصاد كشور را دارد بايد به سرعت تعيين و تكليف گردند تا در اختيار توليدكنندگان داخلي قرار گيرد.

استاندار تهران در راستاي اجراي ماده 53 قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، افزود: سازمان هاي ذيربط در رسيدگي و تعيين تكليف كالاهاي قاچاق و پرونده هاي موجود در سازمان اموال تمليكي مي توانند پرونده هاي اموال منقول را اولويت بندي نمايند تا روند تعيين تكليف كالاها سريعتر انجام پذيرد.

براساس اين گزارش، روز گذشته استاندار تهران به همراه معاونان، اسماعيلي رئيس كل دادگستري استان تهران، محمدي مديركل تعزيرات حكومتي استان با حضور رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، دليري رئيس هيات عالي نظارت و شهيدي عضو هيات مديره و قائم مقام اين سازمان از انبار ها و ساختمان اداري مديريت اموال تمليكي استان تهران بازديد به عمل آوردند.

اقتصام(1)9186**1558
۰ نفر