۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۸:۲۰
کد خبر: 81682146
T T
۰ نفر
دفترچه بيمه همگاني سلامت براي 95 هزار متقاضي در زنجان صادر شد

زنجان - ايرنا - مديركل بيمه سلامت استان زنجان گفت: تاكنون 95هزار و 203 نفر از متقاضيان واجد شرايط در اين استان دفترچه بيمه همگاني سلامت خود را دريافت كرده اند.

مجيد صادقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه در شهر زنجان براي 62 هزارو 484 متقاضي دفترچه بيمه سلامت صادر شده است، افزود: بر اين اساس در شهرهاي ابهر، خرمدره و خدابنده به ترتيب 14 هزار و 970 جلد، 9 هزار و 462 جلد و هشت هزار و 287 جلد دفترچه بيمه همگاني سلامت صادر شده است.

وي يادآوري كرد: در مجموع براي 95 هزار و 203 تن از متقاضيان واجد شرايط كه در سايت اين سازمان ثبت كرده بودند، دفترچه بيمه سلامت صادر شده است.

صادقي شمار ثبت نام شدگان دفترچه بيمه همگاني سلامت اين استان در سايت سازمان بيمه سلامت را 105 هزارو 916 نفر ذكر كرد.

مديركل بيمه سلامت استان زنجان ادامه داد: با گذشت يكسال از اجراي طرح پوشش بيمه همگاني سلامت ثبت نام از متقاضيان در اين استان همچنان ادامه دارد و عموم مردم در صورت عدم برخورداري از هر نوع پوشش بيمه اي مي توانند با مراجعه به سايت بيمه سلامت به نشاني : www.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام و درج مشخصات خود اقدام كنند.

وي اظهار كرد: اين اداره كل تلاش دارد حتي با اعزام كارشناسان مربوطه افراد فاقد برخورداري از هيچ نوع بيمه اي را شناسايي كرده و نسبت به ثبت نام آنها اقدام كند.

صادقي با بيان اينكه با فراهم شدن امكان تمديد اعتبار دفاتر صندوق بيمه سلامت همگاني، ارايه خدمات توسط موسسات طرف قرارداد به بيمه‌ شدگان اين صندوق از ابتداي مرداد امسال فقط با دريافت دفترچه معتبر امكان‌پذير است خاطر نشان كرد: بر اين اساس بيمه شدگاني كه اعتبار دفاتر آنها به پايان رسيده تقاضا مي شود براي تمديد دفاتر خود به نمايندگي يا دفاتر پيشخوان طرف قرارداد مراجعه كنند.

هم اكنون 23 دفتر پيشخوان اداره كل بيمه سلامت در استان زنجان شامل 9 دفتر در شهر زنجان، چهار دفتر در شهرستان هاي ابهر و خرمدره، دو دفتر در شهرهاي سلطانيه و صائين قلعه، چهار دفتر در خدابنده (سجاس،گرماب)،دو دفتر در آببر و چورزق طارم و دو دفتر در ماهنشان و زرين آباد واقع شده است.

هم اكنون 556 هزار و 835 نفر در زنجان تحت پوشش بيمه سلامت هستند كه 55 درصد از جمعيت بيش از يك ميليون نفري استان را شامل مي شود.

6085/7320