۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81682512
T T
۰ نفر
صهیونیست ها 12 فلسطینی را نابینا كردند

تهران-ایرنا-خبرگزاری معا گزارش داد: 12فلسطینی بر اثر اصابت گلوله های پلاستیكی صهیونیستها بینایی خود را ازدست دادند.

به گزارش این خبرگزاری به نقل از جمعیت مدافع حقوق شهروندی، تاكنون 12 تن از شهروندان بیت المقدس بینایی خود را در اثر اصابت گلوله های پلاستیكی نظامیان صهیونیستی از دست داده اند كه همه این موارد توسط این جمعیت مستندسازی شده است.

این گزارش حاكی است: در هفت مورد ازاین تعداد افرادی كه حداقل یك چشم خودرا ازدست داده اند كودكان زیر شش سال بوده اند.

برهمین اساس جمعیت دفاع از حقوق شهروندی فلسطین با جمع آوری شواهد و گواهی شهود عینی مراتب را طی نامه مكتوب به مشاور قضایی وبارزس كل پلیس رژیم صهیو نیستی در سال جاری میلادی گزارش داده است.

در آخرین مورد ازاین حوادث نافز دمیری شهروند 55ساله در اردوگاه شعفاط دراثر اصابت گلوله پلاستیكی نظامیان صهیونیستی چشم راست خود را ازدست داد و ازناحیه بینی و صورت دچار شكستگی شد .

این جمعیت خواهان توقف فوری استفاده پلیس رژیم صهیونیستی از گلوله های پلاستیكی علیه شهروندان فلسطینی شد و اعلام كرد: دوربینهای مدار بسته دریكی از فروشگاههای این اردوگاه نحوه اصابت این شهروند كه ازترس نیروهای امنیتی به این فروشگاه پناه آورده بود و كل ماجرای اصابت گلوله را ضبط كرده اند؛ نظامیان صهیونیستی برای دستگیری عده ای به داخل این اردوگاه حمله كرده بودند.

به گفته جمعیت دفاع از حقوق شهروندی این فرد فلسطینی كر و لال بود و پدر یك فرزند است و درزمینه خیاطی فعالیت دارد.

آن سوچیو وكیل مدافع این جمعیت گفت: براساس شواهد و مدارك و تصاویر دوربینهای مداربسته ،نظامیان صهیونیستی برخلاف مقررات وقوانین موجود از این سلاح استفاده كرده اند ، طبق قانون استفاده از گلولههای پلاستیكی برای افراد مسن، كودكان و زنان باردار ممنوع است و درهنگام تظاهرات نیز فقط با تایید هویت فرد مورد تعقیب توسط شخص پلیس قابل استفاده است وفقط هم باید به سمت قسمت پایینی بدن(پاها ) شلیك شود.

وی اضافه كرد استفاده از گلوله های پلاستیكی حتی دراین چارچوب نیز درست نیست زیرا این چارچوب ناقص و مبهم بوده و در موارد بسیاری با توجه به پیامدهای خطرناك این گلوله ها ، قانون آن روشن نیست.

وی تاكید كرد: ادامه استفاده پلیس صهیونیستی ازاین سلاح با توجه به آثار و پیامدهای آن نشانگر بی مسوولیتی و شیوه های رفتاری متهورانه پلیس رژیم صهیونیستی است ؛ با توجه به تكرار اینگونه موارد ما خواهان توقف فوری استفاده از گلوله های پلاستیكی وتصمیم گیری عاجل دراین زمینه هستیم.

خاورم 6002**1566
۰ نفر