۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81682713
T T
۰ نفر
اخبار توافق هسته ای ایران، قیمت جهانی نفت را 2 درصد كاهش داد

تهران - ایرنا - روزنامه فایننشنال تایمز انگلستان اعلام كرد، همزمان با انتشار اخباری كه نشان می دهد ایران و قدرت های جهانی احتمالا به توافق نهایی رسیده اند، قیمت نفت در بازارهای جهانی 2 درصد كاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از روزنامه یادشده، قیمت نفت برنت دریای شمال در اوایل وقت روز سه شنبه در بازار لندن 2.1 درصد كاهش یافت و به 56.65 دلار در هر بشكه رسید.



** ورود بازار نفت برنت به منطقه انتظارات كاهشی قیمت

این قیمت از ركورد قیمت میان روزی 70.92 دلاری نفت برنت در تاریخ 6 مه (30 اردیبهشت)، 20.1 درصد كمتر است.

به لحاظ فنی، وقتی قیمت یك كالا در مقایسه با ركورد قبلی آن، دست كم 20 درصد كاهش پیدا كند، بازار وارد منطقه ای می شود كه در آن قیمت نفت، برای یك مدت طولانی با انتظارات كاهشی روبرو است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز با تبعیت از الگویی مشابه الكوی قیمتی نفت برنت، 2.3 درصد كاهش یافت و به 51 دلار در هر بشكه رسید. قیمت نفت خام آمریكا در مقایسه با ركورد قبلی خود، 18.6 درصد كاهش یافته است.



** پیش بینی كاهش قیمت های نفت

وضعیت مازاد عرضه نفت در بازارها سبب شده تاكنون چندین بانك بین المللی پیش بینی كنند كه قیمت های آتی نفت در كوتاه مدت كاهش خواهد یافت.

بانك مریل لینچ آمریكا نیز اعلام كرد، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت این كشور بزودی به كمتر از 50 دلار در هر بشكه كاهش خواهد یافت. هدف آمریكا این بود كه در سه ماهه سوم سال 2015 قیمت نفت خام آمریكا در سطح 50 دلار در هر بشكه باشد.

بانك كامرز آلمان نیز اعلام كرد، احتمال كاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به كمتر از 55 دلار در هر بشكه و كاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به كمتر از 50 دلار در هر بشكه وجود دارد.

اقتصام(6)1063**1558
۰ نفر