۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81684804
T T
۰ نفر
عيد فطر پاداش يك ماه عبادت و تزكيه نفس  در راه خداوند است

شهرري- ايرنا- امام جمعه شهرري گفت: عيد فطر پاداش يك ماه عبادت و تزكيه نفس در راه خداوند است كه پاداش آن سلامتي روح و جسم انسان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي شاهچراغي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا ضمن تبريك فرارسيدن عيد سعيد فطر و قبولي طاعات روزه داران عيد فطر را در حقيقت پاداش يك ماه روزه داري كه خداوند به انسان هاي مومن به جهت اطاعت شان عنايت مي كند، اظهارداشت: عيد فطر يكي از بزرگ ترين اعيادي است كه خداوند به انسان عنايت كرده تا از فرصت پيش آمده استفاده كنند.

وي افزود: نمازعيد فطر نمايش اتحاد مسلمانان پس از يك ماه عبادت، روزه ‌داري و بندگي در ماه ضيافت‌الله است.

شاهچراغي خاطر نشان كرد:عيد رمضان جشن موفقيت در امتحان خداوند است كه جز با نيروي ايمان، تقوا و اعتقاد راسخ تحقق نمي‌يافت.

امام جمعه شهرري همچنين از روزه ‌داران خواست تا پس از يك ماه عبادات، مبارزه با شيطان نفس و تضرع مراقب حال خود باشند و نگذارند آينه دلشان از گناه و معصيت زنگار گيرد.

وي با اشاره به اينكه عيد فطر به عنوان يكي از اعياد بزرگ اسلامي است، گفت: اين عيد باعث مي‌شود كه اغنيا و محرومان در كنار هم قرار گيرند و از وضع مالي و اجتماعي هم آگاه شوند.

شاهچراغي با بيان اينكه عيد به معناي بازگشت و عودت است، تصريح كرد: عيد از ريشه عود و به معناي بازگشت است و فطر به معناي بازگشت به فطرت واقعي و باز شدن درهاي رحمت‏ الهي به روي انسان روزه‌دار است.

/1724/1637
۰ نفر