۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷
کد خبر: 81685684
T T
۰ نفر
630 پرونده در مركز  اورژانس  اجتماعي بافق پذيرش شده است

يزد- ايرنا- رييس بهزيستي بافق گفت: 630 پرونده طي مدت سه سال در مركز اورژانس اجتماعي اين شهرستان پذيرش شده است.

محسن خوشگذران روز پنج شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبر نگار ايرنا ضمن تبريك هفته بهزيستي و تامين اجتماعي افزود :از اين تعداد پرونده 344 مورد مربوط به كاهش طلاق بوده كه مورد رسيدگي قرار گرفته است.

رييس بهزيستي بافق اظهار كرد:از مجموع پرونده هاي مربوط به حوزه طلاق تعداد 100فقره پرونده منجر به سازش شده و مابقي نيز همكاري نداشته يا به دلايلي يكي از زوجين در دسترس نبوده است.

وي همچنين از پذيرش 133پرونده مربوط به حوزه بحران در اين مركز خبر داد و افزود:در اين حوزه به مواردي نظير : همسر آزاري ،كودك آزاري،دختران فراري،سالمند آزاري،اقدام به خودكشي ،معتادين و كودكان خياباني رسيدگي مي شود.

اين مسوول اضافه كرد: ارايه مشاوره،مددكاري،ارجاع به روانپزشك و تحويل به مركز نگهداري يزد از جمله مهمترين خدمات و رسيدگي به پرونده هاي حوزه بحران است.

وي آمار پرونده طلاق و بحران سال 92 اين مركز را 163 مورد خواند و افزود: اين آمار در سال 93به رقم 160 پرونده كاهش يافته است.

خوشگذران به حوزه سيار اين مركز نيز اشاره كرد و گفت: تاكنون 96 نفر از نيازمندان از خدمات سرپايي،راهنمايي،مشاوره و يا ارجاع به حوزه مداخله در بحران مركز اورژانس اجتماعي بافق بهره مند شده اند.

رييس بهزيستي بافق با اشاره به فعاليت خط تلفن اين مركز، بيان كرد: مردم مي توانند از طريق اين خط تلفن موارد بحران را اعلام كرده و همچنين در خصوص خدمات متنوع بهزيستي و فعاليت هاي مركز اورژانس اجتماعي، اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند.

وي در اين خصوص تصريح كرد: تا به حال به تعداد 57 نفر تماس گيرنده، از اين طريق خدمات لازم ارايه شده است.

خوشگذران خاطر نشان كرد: جلوگيري از ازدواج زود هنگام ،فراگيري آموزش و مهارتهاي قبل از ازدواج، آموزش زوجهاي جوان و همچنين آموختن مهارتهاي زندگي از جمله موارد پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به ويژه طلاق خواهد بود.

20 تا 26 تير ماه هرساله به عنوان هفته بهزيستي و تامين اجتماعي نام گذاري شده است.

بافق با40 هزار نفر جمعيت در فاصله 110 كيلو كتري يزد قرار دارد.ك3

7543/ 6197