۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴
کد خبر: 81685708
T T
۰ نفر
مديران در نمازهاي جماعت حضور پررنگتري داشته باشند

زنجان - ايرنا - قايم مقام رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: حضور كم رنگ مديران و تعداد كم كاركنان در نمازهاي جماعت مهمترين مشكلي است كه مي توان در حوزه اقامه نماز جماعت در ادارات مشاهده كرد.

محممود مظفر روزپنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: انتظار مي رود حضور مديران و كاركنان در نماز جماعت و اول وقت رو به رشد باشد بدان معنا كه بتوان شاهد حضور كمي كاركنان و مديران در نماز جماعت اول وقت در ادارات بود.

وي به وجود فرم‌هاي ارزيابي از ميزان اقامه نماز جماعت در ادارات و حضور مديران در اين فريضه ديني اشاره كرد و يادآورشد: كارشناسان ناظر ستاد اقامه نماز در ادارات و وزارتخانه‌ها حضور پيدا مي كنند و به ارزيابي شاخص‌هاي تعيين شده مي پردازند.

مظهر اظهار كرد: هر ساله در اجلاس سراسري نماز از آن دستگاه‌هايي كه فعاليت مناسب و قابل قبولي در حوزه اقامه نماز داشته‌اند در اجلاس سراسري نماز تجليل مي شود.

قايم مقام رييس ستاد اقامه نماز كشور گفت: براي آن دستگاه‌هايي كه امتياز مناسبي در ارزيابي‌ها كسب نكرده اند، نقاط ضعف و كمبودها گوش زد مي شود.

وي خاطرنشان كرد: مهمترين شاخص‌هاي مورد نظر در ارزيابي دستگاه‌‌ها، ميزان حضور مدير در نماز جماعت، تعداد كاركنان حاضر در اين فريضه ديني، وضعيت نمازخانه‌ها و رسيدگي به آنها و توجه مسوول دستگاه مربوطه به اقامه نماز توسط كاركنان و خانواده‌هاي آنان محسوب مي شود.

مظفر به تشويق‌هاي ارايه شده به دستگاه‌هاي فعال در زمينه اقامه نماز اشاره كرد و ادامه داد: هر ساله به مديران و دستگاه‌هايي كه در اين زمينه فعال باشند در ارزيابي عملكرد آنها امتيازاتي داده مي شود.

قايم مقام رييس ستاد اقامه نماز كشور به موضوع نمازخانه هاي بين راهي در كشور اشاره كرد و گفت: اين اماكن از گذشته يكي از حلقه‌هاي مفقوده اقامه نماز مسافران و مردم بود كه با پيگري‌هاي انجام شده در سال‌هاي اخير وضعيت بهتري پيدا كرده اند.

وي مهمترين متولي احداث و مراقبت از نمازخانه‌ها و مساجد بين راهي را وزارت راه و شهرسازي عنوان كرد و افزود: با اين وجود وزارت نفت با ايجاد نمازخانه‌ها در جنب پمپ بنزين‌ها، سازمان اوقاف و امور خيريه كه مسووليت نمازخانه‌هاي وقفي را بر عهده دارد، خيران، آستان قدس رضوي كه اقدام به راه اندازي برخي از اين اماكن به ويژه در مسيرهاي منتهي به مشهد مقدس كرده است و سازمان اتكا نيز در اين حوزه مسووليت دارند.

مظفر اظهار كرد: وزارت راه و شهرسازي بايد هنگام احداث هر جاده اي به همان تعداد كه به ايجاد راهداري و مراكز امداد و نجات اهميت مي دهد براي راه اندازي نمازخانه‌هاي بين راهي نيز تلاش كند.

قايم مقام رييس ستاد اقامه نماز كشور اقدامات انجام شده براي احداث نمازخانه‌ها و مساجد بين راهي را غير قابل قبول خواند و گفت: تعداد اين اماكن موجود در كشور از آن نقطه مطلوب كه وجود يك نمازخانه پاك و مطهر از هر 50 كيلومتر است، فاصله دارد.

هم اكنون به طور متوسط از هر 150 كيلومتر يك مسجد يا نماز خانه در مسيرهاي بين راهي كشور وجود دارد.

3001/6085