۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۹:۴۳
کد خبر: 81686978
T T
۰ نفر

امام جمعه اروميه: خرافات در اسلام جايي ندارد

۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۹:۴۳
کد خبر: 81686978
امام جمعه اروميه: خرافات در اسلام جايي ندارد

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با اشاره به خرافه بودن برگزاري مراسم نوعيد (قره بايرام) در روزهايي نظير عيد سعيد فطر گفت: خرافات در اسلام جايي ندارد و بايد مومنان از اين امر خودداري كنند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر در اروميه افزود: اين مراسم غمناك در چند سال گذشته بدون سبقه ديني و مذهبي در ايام شادي مسلمانان رسم شده است.

وي اضافه كرد: اين مراسم نوعي افسانه ساخته ذهن برخي افراد است و بايد مسلمانان و مومنان به جاي آن در عبادت و دعاي روز عيد و همچنين شادي به مناسبت اعياد مختلف بكوشند.

وي در بخش ديگري با قرائت بخش هايي از خطبه اميرالمومنين حضرت علي (ع) در روز عيد سعيد فطر اظهار كرد: آن حضرت در اين خطبه به مسلمانان سفارش هاي زيادي كردند كه از جمله آنها مي توان به همكاري در كارهاي خير، نماز اول وقت، انجام واجبات، پرداخت زكات و واجبات شرعي، انجام روزه و حج، امر به معروف و نهي از منكر، احسان به بانوان اشاره كرد.

امام جمعه اروميه در بخش ديگري با اشاره به لزوم توجه مسلمانان به طرفداري از مستضعفان دنيا گفت: بايد از مردم مظلوم يمن، سوريه و فلسطين كه مورد ظلم واقع مي شوند دفاع و هرچه در توان داريم از زورگويي مستكبران دنيا ابراز انزجار كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين قريشي همچنين از مذاكره كنندگان هسته اي كه گام اول دفاع از حقوق ملت را با قدرت برداشتند، قدرداني كرد.

نماز عيد سعيد فطر امسال با شكوه كم نظير در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) اروميه برگزار شد به طوري كه علاوه بر داخل مصلا، حياط اطراف در دو طرف نيز مملو از جمعيت نمازگزار بود.

8137/2093 / 1539
۰ نفر