۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81688502
T T
۰ نفر

پیش بینی استقرار هوای ناپایدار در استان مركزی

۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81688502
پیش بینی استقرار هوای ناپایدار در استان مركزی

اراك-ایرنا- كارشناس هواشناسی استان مركزی استقرار هوای ناپایدار در این استان را پیش بینی كرد و گفت: با ورود این جبهه، شرایط جوی این استان در24 ساعت آینده ناآرام می شود.

محسن كریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین تحلیل نقشه های هواشناسی شرایط جوی استان مركزی از عصر امروز (دوشنبه) تا پایان هفته جاری ناآرام و به صورت افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاك پیش بینی می شود.

وی بیان كرد: میزان دمای شهرهای مختلف استان مركزی در 24 ساعت گذشته به طور میانگین حدود پنج درجه سانتگیراد كاهش یافته است.

كارشناس هواشناسی استان مركزی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته در برخی از شهرهای این استان بارش بارش گزارش شده كه بیشترین میزان با شش میلی متر مربوط به شهر اراك بوده است.

كریمی گفت: ساوه با بیشنه دمای 36 درجه سانتیگراد بالای صفر و كمینه دمای 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و كمیجان و شازند با كمینه دمای 13 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای 32 درجه سانتیگراد بالای صفر خنك ترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

وی افزود: دمای فعلی شهر اراك 27 درجه سانتیگراد بالای صفر است و سرعت وزش باد در این شهر چهار متر بر ثانیه و از سمت شمال است.

كارشناس هواشناسی استان مركزی اضافه كرد: پیش بینی می شود حداكثر دمای هوای اراك در 24 آینده به 28 درجه سانتیگراد و در حداقل دما به 16 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 93 تاكنون) بارش 219 و هفت دهم میلیمتر بارندگی در استان مركزی به ثبت رسیده كه این میزان نسبت به مدت مشابه قبل از آن كاهش 23 درصدی را نشان می دهد.ك/3

3005/6012