۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۸
کد خبر: 81689988
T T
۰ نفر
نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آكتائو قزاقستان افتتاح شد

ساری - ایرنا - مراسم افتتاح نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران و آلیك آیداربایف استاندار مانگستائو و جمع كثیری از مردم این شهر در آكتائو قزاقستان برگزار شد.

استاندار مازندران در این آیین گفت : امروز همه گردهم آمده ایم تا با تأسی از گذشته نیك و مشترك تاریخی و فرهنگی خود سنگ بنای همكاری های اقتصادی را با جدیت بیشتر از گذشته بنا نهیم و بزرگترین رویداد اقتصادی بین دو كشور در استان مانگستائو ، اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در این مكان زیبا افتتاح نماییم.

وی ادامه داد : به یقین نتیجه كار نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و نتیجه این سفر علاوه بر اینكه فرصتی گرانبها را برای تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران دو كشور فراهم می كند تا با توانمندی های اقتصادی، فنی ، بازرگانی یكدیگر در بخش های مختلف آشنا شوند و موجبات افزایش حجم مبادلات تجاری از میزان فعلی یعنی قریب به یك میلیارد دلار را فراهم خواهد ساخت ،قطعا تأثیرات شگرفی رادر ایجاد و گسترش مراودات مردمی بین دو ملت به جای خواهد گذاشت.

استاندار مازندران گفت : بندر آكتائو به عنوان بندرمهم بازرگانی بین المللی كشور قزاقستان واجد فرصت های متنوع اقتصادی برای سرمایه گذاران و علاقه مندان ایرانی است و آنها مجدانه این منطقه را برای آغاز یك همكاری مشترك انتخاب كرده اند و امیدوارند بااستفاده از این فرصت چند روزه بتوانند زمینه های سرمایه گذاری در بخش های مختلف كشاورزی ، شیلات ، صنعت نفت و گاز، حمل و نقل و ترانزیت ، صنعت گردشگری ، صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی و صدور خدمات فنی و مهندسی راشناسایی كنند، لذا از همتاهای قزاقستانی خود انتظار دارند تا زمینه این شناخت مشترك و فتح باب همكاریهای آینده را فراهم سازند.

فلاح ابراز امیدوار كرد با انجام موفق مذاكرات هسته ای و لغو تحریمها زمینه مبادلات تجاری واقتصادی بین دو كشور بیش از گذشته فراهم شود چرا كه توسعه مناسبات با منطقه آسیای مركزی از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران است و بی شك فرصت های بسیار خوب مازندران و منگستائو می تواند منجر به افزایش مناسبات و مراودات دو جانبه گردد.

وی گفت : انتظار دارم تجار ، بازرگانان ، فعالان اقتصادی دو استان با تدوین استراتژی بلند مدت با همدلی و دوستی شرایط لازم را برای افزایش سطح همكاری و توسعه و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی فراهم كنند.

در نمایشگاه فوق 13 غرفه به متراژ حدود 200 متر مربع به شركت های استان مازندران اختصاص داده شده است و بعضی از غرفه ها به تنهایی 40 متر را در اختیار دارند.

افزایش ارتباط بین بازرگانان مازندران و قزاقستان را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام شد.

استاندار مازندران به همراه شماری از مدیران اقتصادی و تجار و بازرگانان استان مازندران روز دوشنبه برای شركت در این نمایشگاه از فرودگاه دشت ناز ساری به قزاقستان سفر كردند.ك/1

6097
۰ نفر