۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8169047
T T
۰ نفر
صدر اعظم آلمان با رییس جمهوری روسیه دیدار می کند .................................................
برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/07/86 خارجی.سیاسی.آلمان.روسیه.
"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس "گفت و گوی سنت پترزبورک" با هم دیدار می کنند.
این مطلب را "اولریش ویلهلم" سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه دریک نشست خبری در جمع خبرنگاران در برلین اعلام کرد.
وی افزود: رهبران روسیه و آلمان روز 14 اکتبر (22 مهر ماه ) در شهر ویسبادن در جنوب غربی آلمان و در حاشیه نهمین اجلاس مشورتی سالانه بین دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
سخنگوی دولت آلمان روابط دو جانبه بین برلین و مسکو و بررسی برخی موضوعهای بین المللی را از جمله محورهای گفت و گو بین مرکل و پوتین اعلام کرد.
پوتین و مرکل همچنین قرار است در جلسه نهایی "دیالوک سنت پترزبورک" که از 12 تا 15 ماه اکتبر میلادی (20 تا 23 مهر ماه ) که در ویسبادن برگزار می شود هم شرکت کنند.
گفت وگوی سنت پترزبورک یک نشست سالانه مشترک بین نمایندگان جوامع مدنی روسیه و آلمان محسوب می شود که در سال دو هزار میلادی بوسیله پوتین رییس جمهوری روسیه و "گرهارد شرودر" صدراعظم سابق آلمان با هدف تعمیق مناسبات همه جانبه بین دو کشور تاسیس شد.
برخی گزارش های قبلی منتشره حاکی از آن است که ریاست نشست امسال اجلاس دیالوک سنت پترزبورک که در آن دهها نفر از سیاستمداران ، فرهنگیان ، تجار و دانشگاهیان دو کشور هم حضور دارند ، برعهده "میخاییل گورباچف" آخرین رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی خواهد بود.
روسیه در زمان حاضر نه تنها مهمترین شریک تجاری آلمان محسوب می شود، بلکه نقش بسزایی هم در راهبرد انرژی این کشور برعهده دارد.
این در حالی است که بنا به تازه ترین نظرسنجی که توسط بنیاد آمریکایی "مارشال" در آلمان منتشر شد، اکثر آلمانی ها نسبت به روابط کشورشان با روسیه محتاط هستند و از پوتین رییس جمهوری این کشور هم واهمه دارند.
این گزارش حاکیست درحالی که 62 درصد آلمانی ها پوتین را بعنوان یک خطر تلقی می کنند 11 درصد از شهروندان این کشور چنین اعتقادی ندارد و 20 درصد دیگر هم اهمیت زیادی برای رییس جمهوری روسیه قایل هستند.
این درحالی است که 73 درصد آلمانی هم ابراز نگرانی کرده اند که وابستگی بیش از حد کشورشان و نیز سایر کشورهای اروپایی به منابع انرژی روسیه می تواند کرملین را به خطری برای اروپا تبدیل کند.
اروپام/250 شماره 153 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر