به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، محمد مهدی فرقانی در چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های كشور در سازمان اسناد و كتابخانه ملی افزود: روابط عمومی ها امروز با چالش هایی روبرو هستند كه هیچ گاه در عمرشان با آن روبرو نبوده اند و آن علتش رسانه ای شدن جهان است.
به گفته وی امروز باید یكی از معیارهای انتخاب مدیران در دستگاه های اجرایی این باشد كه آن شخص چقدر چهره رسانه ای و تعامل با اصحاب رسانه دارد .
فرقانی گفت: مدیری كه نتواند امروز با رسانه ها تعامل داشته باشد دیر یا زود قافیه را باخته و هیچ گاه حتی روابط عمومی سازمانش نیز هر چقدر قوی باشد نمی تواند این خلاء را پر كند.
این استاد دانشگاه گفت: با وجود این همه سایت ، شبكه های اجتماعی و رسانه ها امروز باید مدیران و روابط عمومی روزآمد و تولید محتوا كنند و چنانچه با رسانه ها تعامل به عنوان منابع خبری نداشته باشند رسانه ها به ناچار به منابع غیر خبری و سایر شبكه ها مراجعه و اخبار را آن گونه كه خواستند منتشر می كنند.
فرقانی تصریح كرد: امروز در یك سپهر رسانه ای زندگی می كنیم كه صدها و هزاران شبكه ارتباطی همزمان فعالیت داشته و سخنان مخالفان و موافقان را كار می كنند لذا روابط عمومی ها باید با رصد رسانه ها در جریان ریز اخبار روز بوده و بتوانند به موقع پاسخگو و موارد را اطلاع رسانی كنند.
به گفته وی اگر چه روابط عمومی ها باید در درون سازمان ها نیز پاسخگوی مدیران خود باشند ولی اگر یك رصدگر خوب تحولات در برون سازمان باشند به مراتب یك روابط عمومی قوی و یك گام به جلو خواهند بود.
استاد دانشگاه ارتباطات و روزنامه نگاری تصریح كرد : اگر یك رسانه امروز به نادرست و غیر واقع به تبلیغ عملكرد سازمانی بپردازد كه آن سازمان عملكرد خوبی نداشته ، نه تنها این رسانه اصول اخلاق حرفه ای رسانه ای را عمل نكرده بلكه زمانی دستش رو خواهد شد و آنگاه جایگاه خود را از نظر سرمایه مخاطب از دست خواهد داد.
به گفته فرقانی روابط عمومی زمانی ارزش واقعی خودش را به دست می آورد كه به اصول حرفه ای و اخلاق حرفه ای پایبند و عمل گرا باشد ، اگر به جد روابط عمومی ها پایبند این اصول نباشند حتما به انحطاط كشیده خواهند شد.
استاد دانشكده علوم ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی امروز شغل و حرفه ای سخت و وظیفه و رسالت آنها سنگین است لذا روابط عمومی ها باید با دید آسیب شناسی وارد عمل شده و بتوانند نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل و گام های موثری در جهت اهداف سازمان و برون سازمانی بردارند.
به گفته وی برای سالم سازی روابط بین رسانه و روابط عمومی ها باید تعامل سازنده بین این دو برقرار شود.
رییس دانشكده علوم ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش به حضور خود در دانشكده علوم ارتباطات اشاره كرد و از پذیرش دانشجوی رشته روابط عمومی در ترم جدید در مقطع كارشناسی ارشد در ساختمان جدید دانشگاه علوم ارتباطات خبر داد.
وی گفت: در حال حاضر كارشناسی روابط عمومی در دانشكده برقرار و تلاش داریم كه در آینده نزدیك مقطع دكترا را نیز در این دانشگاه برقرار كنیم.
فرقانی یادآور شد: برای رشته روابط عمومی كارآموزی و كارورزی پیش بینی شده است ، اگر اجرای درست این كارآموزی در روابط عمومی ها با همكاری دست اندركاران آن را دانشجویان انجام شود می توان گفت: این كار سبب پرورش نیروهای نخبه ، كارآزموده و كاربلد برای حضور در جامعه و روابط عمومی ها خواهد شد.
چهارمین دوره تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های كشور با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی، محمد مهدی فرقانی رئیس دانشكده علوم ارتباطات، جمعی از اساتید علوم ارتباطات و 500 نفر از پیشكسوتان و دست اندركاران حرفه روابط عمومی در مركز همایش های كتابخانه ملی برگزار شد.
فراهنگ **1355**1540**
رییس دانشكده علوم ارتباطات:
مدیران باید پاسخگو باشند و در تمامی امور شفاف سازی كنند
۱ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۳۸
کد خبر:
81691893
تهران - ایرنا - رییس دانشكده علوم ارتباطات ، رسانه ای شدن جهان را علت اصلی چالش امروز روابط عمومی ها برشمرد و گفت : مدیران باید با توجه به بروز و ظهور تكنولوژی های نوین ارتباطی در تمام امور پاسخگو باشند و شفاف سازی كنند.