۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81692269
T T
۰ نفر
توزيع اعتبارات ملي سازمان مديريت بحران ناعادلانه است

شهركرد - ايرنا - استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توزيع اعتبارات ملي سازمان مديريت بحران كشور، ناعادلانه و غيركارشناسي است.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي، روز پنجشنبه در شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري،كه با حضور معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران كشور برگزار شد،اظهار داشت:سازمان مديريت بحران نسبت به نحوه توزيع اعتبارات و انجام اقدام كارشناسي براساس نياز استان‌ها تجديد نظر كند.

وي تاكيد كرد:چهارمحال و بختياري،در ظاهر استان پرآب گزارش شده، اما در حقيقت اين استان جزو استان‌هاي خشك كشور است.

سليماني دشتكي افزود:اكنون بسياري از شهرها، روستاها و شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري،با تانكر و به صورت سيار آبرساني مي‌شود.

وي تصريح كرد: در حال حاضر، بسياري نقاط چهارمحال و بختياري و به ويژه شهرها و روستاهاي شهرستان لردگان، با تنش بي‌آبي مواجه شده‌اند.

نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: اجراي طرح‌هاي انتقال آب ،غيركارشناسي است كه منجر به خشكي بسياري از منابع آبي، مهاجرت مردم و افزايش ريزگردها در چهارمحال و بختياري شده است.

حميدرضا عزيزي فارساني اضافه كرد: اجراي طرح‌هاي انتقال آب غيركارشناسي، باعث بروز بلاياي ساختگي در چهارمحال و بختياري شده‌ است.

وي بيان داشت: چهارمحال و بختياري، اكنون در رديف استان‌هاي بلاخيز كشور، به ويژه در زمينه وقوع سيل و زلزله قرار دارد.

عزيزي فارساني اظهار كرد: به دنبال بارندگي‌هاي اخير و جاري شدن سيل در برخي نقاط چهارمحال و بختياري،بسياري از زيرساخت‌هاي شهري و روستايي، راه‌هاي روستايي و عشايري، مزارع گندم و جو، زمين‌هاي كشاورزي و دامپروري استان، خسارت ديد.

نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، فارسان، كوهرنگ و كيار در مجلس شوراي اسلامي عنوان داشت: ارزيابي سريع‌تر و برآورد دقيق خسارت وارد شده به چهارمحال و بختياري انجام و نسبت به رفع فوري آن، اقدام شود.

وي بيان كرد: امكانات و تجهيزات اطلاع رساني به عشاير و روستاييان بسيار ضعيف است.

عزيزي فارساني ادامه داد: همين موضوع باعث شده تا اهالي نقاط دور دست چهارمحال و بختياري و يا كشاورزان، دامداران و عشاير اين استان، از صدور اطلاعيه‌هاي هشدار دهنده دستگاه‌هاي اجرايي مربوطه، آگاه نشوند.

به گزارش ايرنا، بارش باران در عصر روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري، باعث بروز سيلاب در بخش‌هايي از چهارمحال و بختياري نيز شد كه اين ميزان بارش، از 19 تا 33 ميليمتر گزارش شده است.

ميزان خسارت ناشي از بارندگي‌هاي اخير و وقوع سيل در بخش‌هايي از چهامحال و بختياري، بين 80 تا 100 ميليارد ريال برآورد شد.

/2097/7362 / 1539
۰ نفر