۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81694217
T T
۰ نفر

افغانستان خواهان توقف حملات راكتي پاكستان شد

۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81694217
افغانستان خواهان توقف حملات راكتي پاكستان شد

كابل - ايرنا - افغانستان از دولت پاكستان خواست حملات راكتي به مرزهاي شرقي اين كشور را متوقف كند و به قوانين بين المللي ناظر بر حسن همجواري و تماميت ارضي احترام بگذارد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، صديق صديقي سخنگوي وزارت كشور افغانستان روز شنبه در كنفرانس مطبوعاتي با خبرنگاران داخلي و خارجي در كابل، حملات راكتي پاكستان به خاك افغانستان را محكوم كرد و از اسلام آباد خواست تا اين حملات را كه منجر به تلفات غير نظاميان مي شود، متوقف كند.

وي گفت كه افغانستان وضعيت مرزي در شرق كشور را تحت نظر دارد.

پس از توقف چند ماهه، استان كنر در شرق افغانستان بار ديگر هدف حملات راكتي از خاك پاكستان قرار گرفته است.

دولت پاكستان تاكنون در اين رابطه اظهار نظري نكرده است.

وزارت امور خارجه افغانستان روز پنجشنبه گذشته «ابرار حسين» سفير پاكستان در كابل را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به از سرگيري حملات راكتي پاكستان به استان هاي مرزي ننگرهار و كنر ، به وي ابراز كرد و خواهان متوقف شدن حملات راكتي از خاك پاكستان شد.

صديقي افزود: حملات نيروهاي افغان در مناطق مختلف اين كشور عليه شبه نظاميان طالبان ادامه دارد و تلفات سنگين به اين گروه وارد شده است.

«دولت وزيري» معاون سخنگوي وزارت دفاع افغانستان نيز در اين كنفرانس از كشته شدن استاندار خود خوانده گروه طالبان همراه با 3 تن فرمانداران خود خوانده اين گروه در شهرستان «المار» استان فارياب در حمله هوايي جنگنده هاي ارتش خبر داد.

وزيري افزود: در 48 ساعت گذشته 189 تن از افراد طالبان در استان هاي فارياب، هلمند، بدخشان و ديگر مناطق افغانستان كشته و بيش از 80 تن ديگر نيز زخمي شدند.

وزيري همچنين گفت: حملات طالبان در شهرستان «وردوج» استان بدخشان با شكست مواجه شده و افراد طالبان در اين حمله تلفات سنگين را متحمل شدند.

آساق*291**1610**1446