۶ مرداد ۱۳۹۴، ۷:۴۵
کد خبر: 81697713
T T
۰ نفر
ادامه قطع آب شرب برخی از شهروندان بابلی یك هفته پس از وقوع سیل

ساری-ایرنا - قطعی آب شرب برخی از شهروندان بابلی از جمعه هفته جاری تاكنون در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب ادامه دارد و مردم این شهر نیز آب را از طریق آبرسانی توسط اداره آب و فاضلاب بابل با تانكر دریافت می كنند.

بارش شدید باران و وقوع سیلاب هفته گذشته در بابل 240 میلیارد ریال به بخش آب، راه، كشاورزی و آموزش و پرورش این شهرستان خسارت وارده كرده است كه حدود 80 درصد این خسارت ها مربوط به بخش بندپی شرقی و غربی بابل بوده است.

در حال حاضر بیمارستان حدود 500 تختخوابی بابل نیز با مشكل جدی آب بعد از وقوع سیلاب مواجه است وبا توجه به مراجعه بیماران زیاد به این مركز درمانی دولتی همچنان این روند ادامه دارد لذا اداره آب و فاضلاب شهری با حمل تانكرهای آب به مراكز بزرگ شهر و درب خانه های مردم به رفع مشكل این مایه حیاتی در تابستان برای شهروندان اقدام كرده است.

اگر چه در بسیاری از روستاها و مناطق مختلف شهری بابل از این نعمت بی بهره اند و قطره چكانی از این مایه استفاده می كنند ولی آب و فاضلاب شهری به این نتیجه رسیده كه با حمل تانكرها برای رفع مشكل مردم اقدام كند.

*** قطع آب به دلیل آلوده بودن

مدیر آب و فاضلاب شهری بابل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: بدلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب ، آب برخی از مناطق آلوده است لذا با قطعی مانع از مصرف آب از سوی شهروندان شده ایم.

حمیدرضا خدابخش پور افزود: بدلیل سیل اخیر در بالادست سد البرز كدورت آب سد به حدود 400 ان تی یو رسید و تصفیه خانه از مدار خارج شد.

وی با بیان اینكه هم اكنون كدورت آب سد البرز به 70 رسیده است؛ گفت : تا زمانیكه كدورت آب سد به 20 برسد تصفیه خانه دوباره شروع بكار خواهد كرد.

وی گفت: در حال حاضر آب سد البرز كم است و این باعث كدر شدن آب شده است.

وی با اشاره به اینكه تعداد مشتركینی كه با مشكل آب شرب بدلیل وقوع سیلاب با آن مواجه می باشند، تعیین نشده است؛ اظهارداشت: در هر منطقه ای كه شهروندان با مشكل قطعی و كمبود فشارآب مواجه می باشند با تماس از طریق سامانه 122 تا دو یا سه روز آینده كه مشكل برطرف خواهد شد از طریق تانكر آبرسانی خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب شهری بابل با اشاره به اینكه در حال حاضر با كمك و دریافت پنج تانكر از شهرستان های فریدونكنار، قائمشهر، ساری، آمل و بابلسر در حال آبرسانی به شهروندان می باشیم؛ اظهارداشت: از این تعداد، چهارتانكر دو هزار لیتری و یك تانكر 10 هزار لیتری می باشد.

وی این را هم گفت كه مناطق مختلف بابل اعم از توحید، كمربندی شرقی، برج بن، سرداران، بیمارستان آیت اله روحانی، میدان حمزه كلا و شهرك امام از جمله مناطقی هستند كه با مشكل كاهش فشار و قطعی آب مواجه می باشند.

وی ادامه داد: كاركنان اداره آب و فاضلاب بابل از ساعت هفت صبح الی یك شب به مردم و مراكز بزرگ شهر آبرسانی می كنند.

وی بیان داشت: روز گذشته به میزان 50 هزار لیتر تنها به بیمارستان آیت اله روحانی بابل آبرسانی شده است .

وی بابیان اینكه به دلیل اینكه تصفیه خانه آب و فاضلاب بابل به طور اضطراری فعال است ؛ بیان كرد: این تصفیه خانه ظرفیت تصفیه آب با آلودگی بالا را ندارد لذا تا زمان راه اندازی تصفیه خانه بزرگ در روستای درونكلا واقع در بخش بابلكنار با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه كه آلودگی آب به میزان بالا را مورد تصفیه قرار می دهد، این مشكلات در زمان بارش شدید باران و وقوع سیلاب رفع خواهد شد.

خدابخش پور در ادامه همچنین با بیان اینكه در برخی از روستاها همچون چند روستای بخش گتاب مشكل اب دارند؛ افزود: در این مناطق متاسفانه تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی است ولی بدلیل عدم مخزن پمپاژ آب ، آب و فاضلاب شهری آبدهی این مناطق را برعهده دارد.

وی افزود: بارها هم به آب و فاضلاب روستایی گوشزد شده ولی تاكنون اقدامی نشده است.

بهروز كاشفی یكی از اهالی كمربندی غربی و ساكن خیابان بهاران 23 بابل می گوید پنج روز آب شرب این منطقه به طور كامل قطع است و با مراجعه حضوری نسبت به قطعی آب به مسوولین اداره آب و فاضلاب شهری بابل اعتراض كردم.

وی با بیان اینكه متاسفانه برخورد خوبی مجموعه آب و فاضلاب شهری بابل با مردم و مراجعه كنندگان ندارد؛ اظهارداشت: در اوج گرمای شدید در تابستان چرا نباید مدیریت آبرسانی در شهر حاكم باشد .

وی بیان داشت: حتی برای وضو و شستن دست و صورت باید مدت ها معطل باشیم در حالی كه در برخی از مناطق مردم به طور كامل آب دارند .

وی اظهارداشت: با پیگیریهای متعدد اداره آب و فاضلاب به میزان 400 لیتر روز گذشته از طریق تانكر برای منبع خانه مان كه در دو طبقه می باشد، اقدام كرده است در حالیكه با این میزان نمی شود ظروف، لباس، حمام، سرویس های بهداشتی و دیگر موراد دو خانوار هشت نفره را رفع كرد.

بیتا گنجی ساكن برج بن بابل نیز با بیان اینكه از جمعه جاری تاكنون آب محله مان قطع می باشد؛ افزود: با مراجعه به اداره آب و فاضلاب شهری بابل، آنها پمپ را مشكل قطع آب بیان كردند.

وی بابیان اینكه دارای فرزند كوچك می باشد و هر لحظه نیازمند آب است؛ اظهارداشت: با هواكشی حتی یك قطره آب هم از لوله سرازیر نشد و برای جلوگیری از سوختن پمپ اقدام به كشیدن پریز برق كردم.

وی گفت: با مراجعه به اداره آب و فاضلاب شهری، پرسنل با طعنه و كنایه می گفتند دعا كنید باران بیاید و مشكل مردم رفع شود در حالیكه روزهای اخیر سیل بابل را فرا گرفت ولی بدلیل عدم مدیریت آب و تدبیر صحیح نتوانستند به رفع مشكل كمك كنند.

این خانم می گوید همچنین پرسنل این اداره طرح كندن چاه در منزل را به ما پیشنهاد دادند در حالیكه چگونه می توان در دل شهر این كار را انجام داد در حالیكه هیچگونه از طرح هایی كه آنها و كارشناسان آب و فاضلاب داده بودند جز برای مدت زمان اندك ، چاره ساز نبوده است.

وی با بیان اینكه از یك سو با چاپ بنر و تبریك به مدیر آب و فاضلاب شهری بابل برای كسب رتبه نخست ، گفت : این مسوولین اعلام می كنند كه مصرف آب در بابل مدیریت می شود در حالیكه با قطعی آب و مردم را در فشار انداختن نمی توان گفت كه مصرف مدیریت شده است چرا كه آب نیست كه مصرف شود.

همچنین جمعی از مردم از میدان كارگر به كشوری و در خیابان سرداران طی تماسی به خبرنگار ایرنا گفتند كه متاسفانه چند روز است كه آب منطقه قطع می باشد كه اكنون با توجه به اعتراض های متعدد هیچگونه اقدامی انجام نشده است.

آنها در اعتراض به قطعی آب بیان كردند: گرمای زیاد مردم منطقه را كلافه كرد و در نقاطی كه مسوولین اقامت دارند حتی یكبار نشنیده ایم كه آب قطع شود.

این معترضین همچنین بیان كردند در صورت ادامه قطعی آب در جلوی اداره آب و فاضلاب تجمع اعتراضی برپا می كنند.

آنها همچنین افزودند : در صورت ادامه عدم مدیریت آب ، مدیر آب و فاضلاب شهری بابل باید استعفا دهد.

قطعی آب در بسیاری از مناطق روستایی از جمله هشت روستای بخش گتاب بابل اعم از دلاور كلا، درزیكلای آخوندی بالا و پائین، حاجی كلا، ارمك كه زیر نظر آب و فاضلاب شهری هستند با مشكل قطعی مواجه است ولی تاكنون هیچ اقدامی رای رفع این مشكل انجام نگرفته است.

شهر 250 هزار نفری بابل دارای 135 هزار مشترك در حوزه آب و فاضلاب شهری می باشد.ك/4

7328/6097