۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۱۷
کد خبر: 81700493
T T
۰ نفر

سوريه : تركيه مسوول همه خونريزي ها در سوريه است

۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۱۷
کد خبر: 81700493
سوريه : تركيه مسوول همه خونريزي ها در سوريه است

تهران - ايرنا - وزارت خارجه سوريه روزچهارشنبه با ارسال دو نامه به دبير كل سازمان ملل ورييس دوره اي شوراي امنيت تاكيد كرد كه تركيه مسوول مستقيم خونريزي ها درسوريه است وهرگونه تلاش اين كشور را براي اينكه خود را قرباني تروريسم معرفي كند، رد مي كند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، وزارت خارجه سوريه در اين دو نامه همسان نوشت: جمهوري عربي سوريه تلاش نظام تركيه را براي عوامفريبي و اينكه خود را قرباني تروريسم نشان دهد،‌ رد مي كنيم. همگان مي دانند كه تركيه ازهيچ كمكي به تشكيلات تروريستي داخل سوريه دريغ نكرده و با زير پا گذاشتن قطعنامه هاي شوراي امنيت در اين خصوص،‌ به آموزش و مسلح كردن تروريست ها از جمله جبهه النصره پرداخته و با حملات توپخانه اي و موشكي خود آنها را ياري كرده است.

وزارت خارجه سوريه ادامه داد :‌ تركيه مسوول مستقيم خونريزي ها در سوريه و مصيبت هايي است كه ميليون ها شهروند سوري در داخل و خارج متحمل شده اند.

درادامه اين نامه آمده است : اگر تركيه وكشورهاي همسايه، خود را به اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت درخصوص مبارزه با تروريسم ملزم مي كردند،‌ 70 درصد ازعوامل واسباب بحران ساز درسوريه از بين مي رفت.

وزارت خارجه سوريه تاكيد كرد: تركيه اكنون وبعد از گذشت چهار سال و نيم از بحران سوريه دريافته كه بايد با تروريسم مقابله كند. اما آيا نيت و هدف اين كشور در مبارزه با تروريست هاي داعش،‌ جبهه النصره و تشكيلات تندروي مرتبط با القاعده صادقانه است يا اينكه تنها براي هدف قرار دادن كردهاي سوريه و عراق و چه بسا مسائل داخلي ديگر،‌ ادعا مي كند كه قصد دارد با تروريسم مبارزه كند.

از زمان آغاز جنگ در سوريه و نفوذ گسترده گروه هاي تروريستي از جمله جبهه النصره و داعش در سوريه و عراق، تركيه يكي ازحاميان مسلم تروريست ها بوده و با تامين منابع مالي وتسليحاتي آنها نقش بسزايي در شدت يافتن بحران در منطقه از جمله سوريه و عراق داشته است.

خاورم**9329**1859
۰ نفر